Avatar billede mcbear Nybegynder
31. maj 2003 - 12:53 Der er 7 kommentarer

Ping i Visual Basic .NET

Nogle der har et rigtig godt forslag til hvordan jeg nemmest finder ud af om en pc er online inden jeg begynder at tage fat i den med fx wmi? Jeg får sådan nogle trælse lange svartider når jeg prøver at lave en remoteregistryconnection til en pc der er slukket :(
Avatar billede somaliomar Praktikant
01. juni 2003 - 10:24 #1
Har du kigget på http://www.csharphelp.com/archives/archive6.html ? Det er skrevet i C#.
Avatar billede mcbear Nybegynder
03. juni 2003 - 10:59 #2
Ja, jeg kan bare forliges med at det skal være så besværligt at at finde ud af om en maskine er online....
Avatar billede somaliomar Praktikant
03. juni 2003 - 11:26 #3
Det skal det åbenbart :) Har du løst problemet?
Avatar billede mcbear Nybegynder
04. juni 2003 - 17:47 #4
njah, det har jeg ikke, jeg synes at det er lidt en træls masse at skulle skrive, jeg kan simpelthen ikke forstå at der ikke er en måde at gører det lidt snilt når der nu er alle de muligheder for at lave nogle systemting remote...
Avatar billede z1n Nybegynder
08. september 2003 - 15:08 #5
shell("cmd.exe /k ping " & address, 1)

og difiner address til ip addressen....
Avatar billede mcbear Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:26 #6
ja, det er fint, men ikke lige det jeg mangler, jeg skal også bruge svaret programatisk
Avatar billede mermermer Nybegynder
21. april 2004 - 00:21 #7
Jeg har engang skrevet en ping i VB, udfra noget jeg så på nettet, men jeg gider ikke finde det frem hvis du har løst problemet.