Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 11:06 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

har en fejl med boot

UMMOUNTABLE_BOOT_VOLUME << hva gør man ved det ?

det kommer i
windows XP
når jeg starter op skriver den det
og så kan man ikke nåed

jeg har ikke en XP cd her og disketter har jeg heller ikke nogen af her da jeg ikke er hjemme men har en ekstra comp som jeg har smidt hdden over i..
Avatar billede dragen Nybegynder
31. maj 2003 - 11:14 #1
Prøv at flytte HDen til den anden kontroller - måske er det fordi den ikke kan finde ud af hvor din harddisk er på computeren fordi den er vandt til noget andet?
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 11:16 #2
Bliver HDén fundet i BIOS?
Avatar billede lrd Nybegynder
31. maj 2003 - 11:16 #3
Hjælp ikke her fromsej. Kik hans profil
Avatar billede chalde Seniormester
31. maj 2003 - 11:18 #4
Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 11:20 #5
det ligger sig sådan at hdd´en sidder i en anden comp nu den jeg sidder ved som slave fordi vi hverken har XP cd eller disketter her
og ja HDD`en bliver fundet bios
Avatar billede lrd Nybegynder
31. maj 2003 - 11:20 #6
han har 1400 point ude så har anmeldt ham
Avatar billede lrd Nybegynder
31. maj 2003 - 11:21 #7
Luk dine gamle spørgsmål netserver!!!
Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 11:21 #8
hva er der i vejen med at have 1440 point ude ?
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 11:22 #9
Lrd>>Det har jeg gjort nu, geniet har 1440 point ude, og bør ikke få noget hjælp før de uafsluttede spørgsmål er lukket på tilfredsstillende måde.
Avatar billede lrd Nybegynder
31. maj 2003 - 11:23 #10
Du har spørgsmål der er et år gamle du ikke afslutter eller giver feedback i.
Læs reglerne gennem netserver!!
Avatar billede chalde Seniormester
31. maj 2003 - 11:31 #11
lrd -> Havde ikke lige fanget dit indlæg... men jeg holder tilbage med hjælp....
Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 11:32 #12
... se min profil igen og så vil jeg gerne have lidt hjælp...
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 11:34 #13
Du spørger hvad der er galt i det.
Der er bl.a. det galt at os der regner os som seriøse brugere af et seriøst forum føler os pisset på af folk der ikke gider værdsætte den hjælp de får af andre, ikke engang gider få afsluttet og delt point ud til andre, der har brugt deres fritid på at løse problemer, i det hele taget vise respekt for andre.
Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 11:36 #14
hmm

kan i hjælpe eller ej ?
Avatar billede chalde Seniormester
31. maj 2003 - 11:37 #15
Løsning
Anvend den relevante metode for at løse dette problem.
UDMA-controller
Hvis computeren bruger en UDMA-harddiskcontroller, skal du bruge følgende fremgangsmåde:
Udskift det 40-trådede kabel med et 80-trådet UDMA-kabel.
Åbn computerens BIOS-indstillinger, indlæs standardindstillingerne for "Fejlsikret start", og aktiver derefter de mest benyttede indstillinger, f.eks. USB-understøttelse.
Defekt filsystem
Hvis den anden parameter (0x bbbbbbbb) i Stop-fejlen er 0xC0000032, er filsystemet defekt.

I så fald skal du genstarte computeren til Genoprettelseskonsol og derefter bruge kommandoen chkdsk /r til at reparere diskenheden med. Når du har repareret diskenheden, skal du undersøge hardwaren for at isolere årsagen til filsystemets defekt.

Følg disse trin for at gøre det:
Start computeren med Windows-startdiskene eller cd-rom'en med Windows, hvis computeren kan starte fra cd-rom-drevet.
Tryk på R, når skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet vises, for at vælge reparationsfunktionen.
Hvis computeren har dual boot eller multiple boot, skal du vælge den Windows-installation, du vil have adgang til fra Genoprettelseskonsol.
Skriv administratorens adgangskode, når du bliver bedt om det.

BEMÆRK! Hvis der ikke findes en administratoradgangskode, skal du trykke på ENTER.
Skriv chkdsk /r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
Skriv exit ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren
Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 11:39 #16
jeg har ikke en XP cd her og disketter har jeg heller ikke nogen af her da jeg ikke er hjemme men har en ekstra comp som jeg har smidt hdden over i..
Avatar billede chalde Seniormester
31. maj 2003 - 11:40 #17
hvis det ikke er fordi du bruger et 40-trådede kabel på en udma66/100 harddisk, har du nok brug for en winxp cd, da du enten skal ind i recovery console eller lave en repair af windows...
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 11:41 #18
Har du tjekket din BIOS?
Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 11:42 #19
ja
Avatar billede netserver Nybegynder
31. maj 2003 - 20:09 #20
brugte et andet forum og fik hjælp med i skal nok lige så lidt point