Avatar billede eiken Nybegynder
30. maj 2003 - 23:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mpg og avi til mp3

jeg har en del musikvideoer som er lagret som mpg og avi filer. jeg ønsker at brænde lyden (lydsporet) ud på cd-rom
så jeg kan afspille den i min cd-afspiller i bilen.
Hvordan klarer jeg det ????
Avatar billede webdesigner Praktikant
31. maj 2003 - 00:07 #1
du kan bruge programmet virtualdub....
du skal åbne filmen... i menupunktet video vælger du "No video"
I lyd vælger du Direct stream... du kan selvfølge vælge at gemme det i et bestem format.. hvis du vil det skal du vælge full processing. og så vælger du lydformatet i compression....
Det var det...
programmet findes på:
www.Virtualdub.org
Avatar billede webdesigner Praktikant
31. maj 2003 - 00:09 #2
du kan naturligvis og så nøjes med at "Save as wave".... :/ var måske lidt langt det andet ....
Avatar billede eiken Nybegynder
31. maj 2003 - 00:37 #3
hej webdesigner
dit første svar lyder spændende, jeg vil prøve det - men først i morgen.
en anden lille ting - når jeg indlægger analog lyd i min pc - gemmer jeg det som wave-lyd - en dobbelt lp på 80-85 minutter fylder 581.929 KB - altså alt for meget til en cd-rom, så jeg converter den til mp3 - så fylder den 79.177 KB - derefter brænder jeg den ud på cd.rom og den afspilles fint i alle mine cd-afspillere --- Men cd-afspillere kan ikke afspille mp3 filer - så hvad i helve... er det egentligt der sker ?????
Avatar billede eiken Nybegynder
31. maj 2003 - 00:40 #4
måske du skal ha` flere point for et svar på det med wave og mp3 ??
Avatar billede sprutnik Nybegynder
31. maj 2003 - 00:43 #5
eiken-> når du brænder dine mp3´er ud på cd´er, konverterer dit brændeprogram dem om til wave-filer. Derfor kan de afspilles på din cd-afspiller.
Avatar billede eiken Nybegynder
31. maj 2003 - 11:11 #6
JA-MEN, HVORFOR KAN JEG SÅ IKKE BRÆNDE DEM NÅR JEG PUTTER DEM IND I MIN PC I WAVE-FORMAT ??? - HVORFOR ER JEG NØDSAGET TIL AT CONVERTE DEM TIL MP3 FØR BRÆNDING ER MULIG - DET VIRKER MIG LIDT UNDERLIGT.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
31. maj 2003 - 11:53 #7
581.929 KB kan da også være både på en 600MB og 700MB cd.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2003 - 13:17 #8
eiken >> Ja du behøver da ikke konvertere dem til mp3, før du brænder dem !
...og slå lige den caps lock fra - det er ikke pænt at råbe :o)
Avatar billede webdesigner Praktikant
31. maj 2003 - 22:24 #9
eiken hvilket brænder program bruger du ?
Avatar billede eiken Nybegynder
01. juni 2003 - 10:42 #10
JEG BRUGER NERO, MEN HAR OGSÅ EASY CD CREATOR.
JEG HAR NU HENTET --- caps lock er nu slået fra -undskyld - altså har hentet VirtualDub 1.5.4 og åbnet en avi-fil, når jeg går til menupunktet video er der ikke noget der hedder: no video
Jeg har følgende muligheder:filters, frame rate, color depth, compression, select range, direct stream copy, fast recompress, normal recompres, full processing mode, copy source frame to clipboard, copy output frame to clipboard, scan video stream for errors, error mode. der er ikke noget som hedder no video - hvad gør jeg så ??
Avatar billede eiken Nybegynder
01. juni 2003 - 10:48 #11
Bemærk venligst - jeg er ikke så god til engelsk og det er ofte et problem for mig
Avatar billede eiken Nybegynder
01. juni 2003 - 20:53 #12
hej webdesigner
Kan du hjælpe mig med at lave hjemmesider. Jeg har et katalog med mine varer og det vil jeg gerne have på internettet - hvad kalder man det - Hjemmesider eller hvad - lidt økonomi spiller selvfølgelig en væsentlig rolle - men jeg er bestemt ikke millionær, men noget vil jeg selvfølgelig gerne betale - Hvad siger du
MÅSKE ER DER ANDRE SOM VIL HJÆLPE ??????????????
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2003 - 21:17 #13
eiken >> Kan du ikke holde fingrene fra den Caps lock ? :o)

Sådan fungere VirtualDub.
Webdesigner har egentlig fortalt hvordan.

File->open video file (eller Ctrl+O)
File->Save as wav... (vælg et filnavn)
Herefter har du lydsporet fra filmen gemt. Denne kan du evt. brænde med Nero.

Og ja - der er ikke noget der hedder "no video" under menuen "Video"
Avatar billede webdesigner Praktikant
02. juni 2003 - 08:28 #14
Eiken du kan sen mig en mail på hpdesigner@hotmail.com
og skrive om projektet....
Avatar billede mhkr Nybegynder
07. januar 2005 - 15:48 #15
Hmm, jeg sidder med samme problem som det originale indlæg - har en .avi fil hvor jeg gerne vil have lydtracket lavet om til mp3 fil. Jeg har hentet og installeret VirtualDubMod 1.5.10.1 på min computer. Jeg har ingen problemer med at åbne den rigtige fil, men jeg kan ikke finde "save as wave" i 'file' menuer som beskrevet ovenfor. Vælger jeg "save as" i menuer kan jeg kun gemme i formaterne .avi .ogm og .mkv som jeg ikke forbinder med noget som kan laves om til mp3.

Har jeg fået fingrene i en forkert version af virtual Dub eller er der andet galt?

Hvis der er nogen som kan løse mit lille problem vil jeg være meget taknemmelig.