Avatar billede webcider Nybegynder
30. maj 2003 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning til en Compaq PRESARIO 7990

Dav Eksperten jeg har et problem med min compaq computer jeg har købt en 400w strømforsyning til computeren men det er ikke en compaq strømforsyning spørgsmålet er følgende kan jeg save i Kabinettet så der bliver plads til at stikkene på den nye Strømforsyning stikker ud eller skal jeg hen og have en Compaq designet Strømforsyning

Og hvad for nogle forholdsregler skal jeg bruge for at save (Hvis muligt) i kabinettet
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. maj 2003 - 15:50 #1
der er ikke en decideret "compaq designet" PSU... Det er enten ATX eller AT

du kan godt save... Du kan jo samle en computer på et bord... Så sav væk.

:o)
Avatar billede bredker Nybegynder
30. maj 2003 - 15:51 #2
du skal have en compac
det er problemet med compac der kan kun bruges originale dele
hold dig fra compac fremover , de giver altid kvaler på et tidspunkt
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 15:51 #3
Du kan sagtens lave de nødvendige huller selv.
Pil alt indmad ud af kabinettet først, hold strømforsyningen op der hvor den skal sidde og mærk op hvor hullerne skal være.
Brug en stiksav eller en nedstrygerklinge til at skære hullet med.
Husk at støvsuge kabinettet grundigt når du er færdig.*S*
Avatar billede webcider Nybegynder
30. maj 2003 - 15:59 #4
Så jeg piller bare alt indmad ud af den også save sådan et hul som jeg har brug for til strømforsyningen og det skulle kunne lade sig gøre at sætte en ikke Compaq Strømforsying i Kabinettet Vel jeg må prøve at se hvordan det går jeg kan heller ikke se hvad der skulle kunne ske ved at gøre det Jeg var bange for at strømforsyingen ville eksplodere eller måske Opføre sig mærkeligt bagefter men nu har jeg fået svar nok Tak for det Fromsej
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. maj 2003 - 16:00 #5
bredker

"compac" giver ikke problemer... En "compac" kan det en "compac" er købt til. Du køber heller ikke en skoda når du vil køre Le Mans vel?

Der er en grund til HP/Compaq sidder på størstedelen af salget af PC'er til private/virksomheder.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 16:08 #6
Men check nu lige at stikket der går ned i motherboardet er ens på den gamle og den nye og der ikke er andre ledninger på den gamle strømforsyning der går ned til motherboardet.

Dårlige erfaringer med en IBM intellistation får mig til at skrive ovenstående. Jeg har lidt respekt for hvad mærkevare-producenter kan finde på at gøre.
Avatar billede webcider Nybegynder
30. maj 2003 - 16:10 #7
Jeg er glad for at i ville hjælpe nå men så må jeg igang med at save og ja jeg synes heller ikke at compaq er dårlige især ikke de nye af dem nøj hvor et fedt design YELLOW nå men farvel og tak Anuseren,Fromsej
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 16:18 #8
Selv tak, og tak for point.*S*
Tjek nu lige stikket som Tonnybrandt siger.*S*
Avatar billede webcider Nybegynder
31. maj 2003 - 12:51 #9
Er gjort computeren kører kanon nu vi satte lidt gaffatape rundt om fordi at man let kunne komme til at skære sig bagefter så men den kører så jeg vil bare sige tak for hjælpen.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 12:52 #10
Rart at høre. ;o)