Avatar billede nof Nybegynder
30. maj 2003 - 14:17 Der er 40 kommentarer og
3 løsninger

Cliche.dk, b-one.dk eller noget helt andet?

Hej,

jeg søger en yderst billig og god webhotel løsning med almindelige komponenter som ASP, Access/MySql osv. og naturligvis masser af plads.

I den forbindelse har jeg kigget nærmere på de to udbydere www.cliche.dk og www.b-one.dk, som begge er meget prisbillige.
Men jeg vil gerne høre jeres erfaringer med disse to udbydere - generelle erfaringer omkring oppetid, support osv.

Hvis I evt. kan anbefale andre udbydere af samme kaliber, ville det også være rart.

Som en ekstra oplysning kan jeg nævne, at jeg pt. har mit webhotel hos www.abusiness.dk på et NORMAL webhotel. Der har jeg været meget tilfreds, men de kan ikke længere konkurrere så godt på prisen...

/nof
Avatar billede donwang Nybegynder
30. maj 2003 - 14:18 #1
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 14:19 #2
Avatar billede googolplex Novice
30. maj 2003 - 14:20 #3
Jeg har B-one og har aldrig haft nogen problemer, bortset fra lidt svingende oppetid i nogen perioder.

Ellers kan jeg anbefale web10.dk, det virker også billigt.

Cliche ville jeg holde mig fra...

Men husk - du får hvad du betaler for ! For 10kr/måned skal du forvente nogen problemer...men det kan du også få med langt dyrere webhoteller !!
Avatar billede donwang Nybegynder
30. maj 2003 - 14:22 #4
A0 er skod...
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 14:24 #5
donwang usagligt
Avatar billede nof Nybegynder
30. maj 2003 - 14:24 #6
Hvad er problemet med Cliche?

Det er selvfølgelig klart, at man ikke får en superløsning for 10 kr. om måneden - det er nu heller ikke det jeg har brug for, men jeg er omvendt heller ikke interesseret i alt for mange problemer, særligt når man også bruger webhottellet til mail...
Avatar billede cherita.dk Nybegynder
30. maj 2003 - 14:24 #7
Tjahhh... jeg har haft Azero og var ikke tilfreds. I et års tid har jeg haft b-ones 300 mb hotel og har - stort set - ikke oplevet problemer. De svarer også meget hurtigt på deres support (kun via mail). Så dem kan jeg kun anbefale.
Avatar billede fangel Nybegynder
30. maj 2003 - 14:25 #8
jeg har cliche.dk, og jeg har (næsten) intet at udsætte på dem... deres support er ret langsom, men serveren virker næsten altid...

det jeg har af negative ting med cliche.dk er:
- deres support, men skal skrive at der er noget der ikke virker for at få hurtigt svar (dog lang tid siden sidst jeg prøvede, så ved ikke om dette har ændret sig)
- deres mail server... den er overbebyrdet, så hvis du har ADSL og tjekker mail hver 2. minut, så for man nogle gange time-out... men så vidt jeg husker, så arbejder de på det, og det bliver også bedre...

Morten
Avatar billede googolplex Novice
30. maj 2003 - 14:25 #9
Jeg har bare ikke hørt andet end negativt om Cliche, har derimod altid været tilfreds med B-one :)

Min kamerat har Web10, det virker også fint !
Avatar billede nof Nybegynder
30. maj 2003 - 14:25 #10
Den billige løsning hos www.azero.dk er desværre ikke omfattende nok...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
30. maj 2003 - 14:26 #11
web10 er nok det jeg ville anbefale af b1, cliche og web10...web10 er stabile og god support, og er sku næsten aldrig nede
Avatar billede nof Nybegynder
30. maj 2003 - 14:27 #12
Ok... indtil videre lyder det godt nok. Det er jo eksamens tid så jeg vil sætte mig til at læse lidt, mens jeg afventer flere svar...
Avatar billede googolplex Novice
30. maj 2003 - 14:28 #13
Skal dog lige nævnes at Access ikke fåes hos B-one og heller ikke hos Cliche (tror jeg). Mener det findes hos Web10.
Avatar billede fangel Nybegynder
30. maj 2003 - 14:29 #14
hvis du har Cliche og Win2k servere kan du godt benytte Access...
Avatar billede jakki Nybegynder
30. maj 2003 - 14:45 #15
hvis du skal bruge asp ville jeg finde en udbyder er er godkendt asp'er ingen af dem der bliver nævnt her er asp'er
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 14:52 #16
jakki>Sikke noget sludder, understøttelse af ASP kræver fra udbyderens side en enkelt dll fil, det er ikke raket forskning.
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. maj 2003 - 14:54 #17
Hvis dette er krav:  ASP, Access/MySql
Så udelukker det b-one (de understytter ikke access)

Så er valget jo:  www.cliche.dk

Som alternativ vil jeg anbefale www.azero.dk
Avatar billede nof Nybegynder
30. maj 2003 - 15:06 #18
eagleeye ::
Access/MySql betyder at jeg godt kan undvære den ene af dem. Der står ikke Access OG MySql...

Azero.dk's billigste løsning er STADIG IKKE omfattende nok. Udover den er deres prisniveau som hos A|Business og så kan jeg jo lige så godt lade være med at skifte...
Avatar billede donwang Nybegynder
30. maj 2003 - 15:07 #19
Vælg mysql...
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. maj 2003 - 15:09 #20
Hvordan kan b-one så være nok det køre jo med Chili!ASP ?
Avatar billede teamworker Nybegynder
30. maj 2003 - 19:59 #21
Jeg vil anbefale dig at se på www.gullestrup.net, som kan leve op til de krav du stiller.

Jeg har haft min private hjemmeside ligende hos Gullestrup.net et års
tid, og min arbejdshjemmeside et halv års tid.

Jeg kan kun anbefale dem, idet både deres hastighed, faciliter,
stabilitet og support absolut er i top.
Deres support som altid svarer hurtigt (uanset om du bruger mail,
telefon eller LiveSupport), er altid flike og kompetente, og er ikke
så bange for at gå ud over hvad man kan forvente af en support.
Avatar billede tobis Nybegynder
02. juni 2003 - 18:27 #22
Helt 100 web10.. har det selv.. de yder vældig god support.. og hvis der er noget du ska ha rettet de skal hjælpe med jamen så maks 5 min.. det er også godt stabilt.. og så er det jo også billigt.. og du får jo også mange funktioner med det!
Avatar billede pcc Nybegynder
03. juni 2003 - 10:36 #23
Du bør helt klart vælge www.cubehosting.dk - du kan selv lave dit eget webhotel, de har en mega hurtig mailserver, tilbyder et nice kontrolpanel og priserne er stadig gode !

Jeg har selv brugt dem noget tid og har endnu ingen problemer haft!
Avatar billede pcc Nybegynder
03. juni 2003 - 10:40 #24
Jeg har også brugt Cliche i længere tid (før Cubehosting), hvilket bestemt ikke kan anbefales - langsom support og langsom mailserver som ofte er nede.

Web10 havde jeg en kort overgang, hvor det desværre aldrig lykkedes mig at få fat i deres supportere. Jeg skulle have ændret noget DNS mm., men mine mails blev åbenbart bare ignoreret.

b-one har jeg ikke selv haft, men en kammerat har sit site der og meddeler ofte om nedetid.

Mine erfaringer med azero, abusiness og scannet har været ganske gode...
Avatar billede xpress Nybegynder
03. juni 2003 - 17:09 #25
køb dit webhotel hos dandomain.dk eller onlineweb.dk

Du får meget til prisen, forhold til de mange funktioner deres webhoteller indeholder.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
03. juni 2003 - 18:23 #26
Glem windows-hotellet hos web10.dk de har ikke styr på noget som helst
Avatar billede nof Nybegynder
03. juni 2003 - 20:16 #27
www.cubehosting.dk ser ret godt ud, specielt fordi man selv kan sammensætte sin løsning. Der er dog et meget stort minus - de understøtter ikke ASP...
Avatar billede nof Nybegynder
04. juni 2003 - 20:49 #28
Jeg har i dag stiftet bekendtskab med www.surftown.dk, som virker meget tiltalende... Er der nogen, der har erfaringer med denne udbyder?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 20:52 #29
I og med de ikke engang har et telefon nummer på deres hjemmeside ville jeg personligt ikke stole for meget på dem.
Avatar billede tobis Nybegynder
04. juni 2003 - 20:57 #30
Nu har jeg selv haft hos web10... og jeg synes altså overhovedet ikk det passer det i fyrer af..  supporterne er til at få fat på hvornår det ska være...  og hvis i sender en mail istedet for at ringe så har du svar inden for 10timer..  de har åben tlf. alle 24timer i døgnet alle dage... også på helligdage... nedetid? ja de havde en kort overgang pga. de var igang med server skifte osv.. men efter det har de sq ikk været nede... jeg ville stadigvæk holde på dem... billigt, god support og meget for pengene..
Avatar billede tobis Nybegynder
04. juni 2003 - 21:07 #31
Nu har jeg selv haft hos web10... og jeg synes altså overhovedet ikk det passer det i fyrer af..  supporterne er til at få fat på hvornår det ska være...  og hvis i sender en mail istedet for at ringe så har du svar inden for 10timer..  de har åben tlf. alle 24timer i døgnet alle dage... også på helligdage... nedetid? ja de havde en kort overgang pga. de var igang med server skifte osv.. men efter det har de sq ikk været nede... jeg ville stadigvæk holde på dem... billigt, god support og meget for pengene..
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 21:09 #32
Stammer du? :)
Avatar billede tobis Nybegynder
04. juni 2003 - 21:11 #33
Sry.. ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 21:13 #34
Eller går du i ekko sko *GG*
Avatar billede tobis Nybegynder
04. juni 2003 - 21:15 #35
hehe ;D
Avatar billede tobis Nybegynder
04. juni 2003 - 21:19 #36
Har hørt noget om http://www.starthotel.dk/  det skulle også være stabilt nok..  men lvoer intet ;)
Avatar billede nof Nybegynder
05. juni 2003 - 00:21 #37
schulze -> med hensyn til at www.surftown.dk ikke har et telefonnummer stående på hjemmesiden er det vel fordi de ikke ønsker folk ringer for at få support, så de slipper for at afvise folk og bruge tid på det. Der står både adresse, fax og CVR-nummer...
Avatar billede nof Nybegynder
05. juni 2003 - 18:09 #38
Da jeg ikke har fået svar på mit tillægsspørgsmål ang. www.surftown.dk lukker jeg dette spørgsmål og opretter et nyt. Tak for hjælpen...
Avatar billede googolplex Novice
05. juni 2003 - 18:17 #39
Takker for point :)
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:16 #40
Så er den gal igen....

Denne mail fik jeg:
-------------------------------------------------

Kære kunde

Vi har per 18/6 – 2003 lukket dit webhotel grundet overtrædelse af vores forretningsbetingelser for driften af webhotellet på vores servere. Du bedes tage kontakt til support via vores hjemmeside www.b-one.nu med henblik på at finde en løsning på dette.

Med venlig hilsen / Best Regards

Hostmaster
-------------------------------------------------

Fed mail at få... der står ikke noget om hvorfor at mit webhotel er lukket?!?

Sender derefter en mail til deres support, 48timer efter får jeg svar...
----------------------------------------------------------

Hej Mads,

Grunden til at jeres webhotel er blevet lukket skyldes at der har været filer til download, da dette er modstridende med vores forretningsbetingelser har vi desværre set os nødt til at lukke hotellet.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
---------------------------------------------------

Dette står der i deres regler: Det er ikke tilladt at have større mængder fil arkiver liggedde til fri download....
----------------------------------------------------

Jeg havde 3 .zip filer til at ligge, som fyldte til samme 1mb <---- Der var bliver sendt ca. 300mb .zip filer ud fra min side på et ½år....

Men de brokker sig ikke over at jeg har 15mb .jpg billeder til at ligge, og af de .jpg billeder er der blevet sendt omkring 20GB ud af ... men det brokker de sig over.. ?!?!?

Derfor skal du ikke vælge b-one !!!
Avatar billede nof Nybegynder
20. juni 2003 - 15:42 #41
jeg har valgt - og jeg valge web10 ...
Avatar billede daprox Nybegynder
13. juli 2003 - 10:56 #42
Jeg er ikke i tvivl om at du har været smart som har fravalgt Cliche. Jeg tror at et uddrag af min log siger alt. Efter januar, var det så dan indtil medio marts hvor det meste virkede nogenlunde nu frem til medio juni. Men nu er det gang i fejlene igen (uddrag fra min noget kortfattede log):

4-jan-2003 22:45 ikke kontakt med asp.flaaten.dk
5-jan-2003 0:55 mail virket ikke. 4. gang i dag.
7-jan-2003 14:46 mail virker ikke
7-jan-2003 16:00 ditto
7-jan-2003 20:14 kom ikke i kontakt med asp.flaaten.dk (alle andre ok)
7-jan-2003 21:30 ditto + mail varede fra 20:10-22:22
11-jan-2003 2:07 ikke i kontakt med mysql server
11-jan-2003 10:19  HTTP/1.1 New Session Failed 7:59-15:03. Ude av drift
12-jan-2003 0:22 kom ikke i kontak med asp.flaaten.dk; mysql problem
12-jan-2003 21:13 ikke kontakt med mail
15-jan-2003 7:17 ikke kontakt med asp 3:41-10:13
19-jan-2003 1:46 ikke kontakt med asp
19-jan-2003 23:05 ditto
20-jan-2003 9:51 ikke kontakt med mail
20-jan-2003 16:12 ditto
20-jan-2003 21:55 ditto
20-jan-2003 23:33 ditto
21-jan-2003 6:35 ditto
23-jan-2003 8:30 ingen kontakt med asp.flaaten.dk
23-jan-2003 8:37 FTP virker ikke
25-jan-2003 0:39 ingen kontakt med asp.flaaten.dk eller www.flaaten.dk eller mail+ftp
25-jan-2003 10:44 mail virker ikke
25-jan-2003 16:55 asp virker ikke
25-jan-2003 17:08 ftp virker ikke
27-jan-2003 7:42 ditto + ingen ting virker
28-jan-2003 9:08 mail virker ikke
28-jan-2003 14:37 ingen ting virker
29-jan-2003 10:02 ingen kontakt med asp.flaaten.dk
29-jan-2003 13:38 ditto
11-juli-2003 12:05 pop3 virker ikke
12-juli-2003 12:53 asp virker ikke
13-juli-2003 10:30 asp virker fortsat ikke
Avatar billede convinius Nybegynder
20. august 2004 - 08:25 #43
Jeg har både surftown, Cliche, azero.

Ærligtalt så har surftown haft en del nedetider, men de påstår at det skulle være ovre. Jeg havde en webshop kørende der med PHP.

Cliche, har desværre skudt sig selv i foden fordi de tilbyder sig selv for billigt, for ikke at snakke om de skyhøje afgifter på flutning og den slags.

Azero, er nok for personer der har en virksomhed som ikke gider bakse og have problemer med webhotellerne. De er altid tilgængelige og de løser problemerne meget tilfredstillende, når der opstår nogen. De 2 gange jeg havde problemer skiftede de mig med det samme på en ny server, så kørte alt som det skulle.

Har man en forretning skal man helt sikkert vælge azero.dk har man en perosnlig side kan man nøjes med cliche eller surftown.

Dog er surftown at foretrække fremfor cliche.

Det er min holdning.

/Convinius