Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 19:24 Der er 39 kommentarer og
4 løsninger

Logo ønskes

Hejsa

Jeg står og mangler et log til en nystartet virksomhed. Virksomheden hedder "CompTech" - Logoet skal hovedageligt benyttes i fobindelse med firmaets hjemmeside, men må ogå meget gerne kunne benyttes til visitkort og lignende.

Der er ikke de store krav til logoet, eftersom der på nuværrene tidspunkt endnu ikke er udarbejdet andet materiale, og hjemmesiden er heler ikke udarbejdet endnu, eftersom denne skal tage udgangspunkt i logoet og dettes farver. Altså så godt som frit slag på alle hylder. Dog kunne jeg godt tænke mig at der måske efter eller under navnet "CompTech" stod "- Individuelle IT-løsninger". Desuden skal logoet kunne benyttes i både sort/hvid og farver, og eftersom det også skal kunne benyttes på visitkort, må det ikke være for gnidret, da man så ikke vil kunne se det i lille størrelse. - Dette kunne dog løses ved at lave 2 udgaver af logoet, et til hjemmeside, og et til visitkort og brevpapir og lign. I så fald skal der dog være en samhørighed imellem disse logoer.

Som sagt er hjemmesiden endnu ikke udarbejdet endnu, og skal derfor udarbejdes på grundlag af logoet, er evt. grafiske/designmæssige forslag / ideer til denne meget velkomne.

Jeg er klar over at beder om en del, derfor ville jeg med glæde give flere gange så mange point, som jeg gør nu, men jeg kan ikke give mere for 1 spgm. Måske der er mulighed for at lave ekstra spørgmål, til de enkelte svar, således at der kommer flere point på højkant.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. maj 2003 - 19:50 #1
På eksperten kan du normalt ikke købe logoer for point til virksomheder. For der er nemlig en hel del virksomheder på
eksperten, der lever af at løse den type opgaver.

Har du kontaktet erhvervsfremmestyrelsen?

Har du udarbejdet en forretningsplan?

Har du udarbejdet en markedsføringsplan?

Har du de nødvendige økonomiske ressourcer, for du skal nemlig
regne med op til 3 år uden løn indkomst?

Der er mange spørgsmål der er vigtigere end et logo, der kan koste op til et par tusinde kr. hos et grafisk firma. Det er nemlig en længerevarende proces.

/per
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 19:56 #2
Per>> Ja bare rolig :-) Der er styr på alle de andre ting! jeg står bar for at skulle lave noget hjemmeside til virksomheden, men er gået kold for ideer til et fedt logo, og derfor søgte jeg inspiration. Kan dette ikke laves for point, så er det fint nok, så må jeg klare mig selv ... Men måske der allivel er nogen der vil dele deres talenter/ideer/inspiration, og på den måde score nogen point.
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 19:58 #3
PS: Søger hjælp til logo ... Ikke virksomhedsstart!
Avatar billede bredker Nybegynder
29. maj 2003 - 20:26 #4
hvad arbejder firmaet med og har du nogle forestillinger om hvordan det skal se ud og størelse
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 20:32 #5
Firmaet er et IT konsulent firma, som hjælper private og mindre virksomheder med så godt som alle former for IT-løsninger / konsulentarbejde / support (on-site) / hosting og web løsninger m.m.

Størrelses mæssigt har jeg ikke forstillet mig noget, andet end at det skal indgå som logo på en hjemmeside, som formenlig skal optimeres til at køre 1024*768 ... Ellers er der som sagt meget frie hænder!
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 20:42 #6
her er en (meget) simpel løsning - jeg går ind for at simplicitet er den kommende løsning :)
Jeg kan også lave noget sindsygt grafik .. men jeg synes at kunne læse i dit budskab at det gerne må være simpelt :)
www.jman.dk/eksperten/comptech.dk
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 20:43 #7
og så prøver vi med www.jman.dk/eksperten/comptech.gif i stedet - der er i det mindste et logo
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 20:52 #8
superior>> Det er korrekt at det gerne må være simpelt. Dog må det omvendt også gerne være så "grafiskt", at det kan være samlingspunktet på hjemmesiden, altså det hjemmesiden byges op omkring.
Det logo du har lavet nu, er egentlig fint nok ... Helt anderledes end det jeg selv havde i tankerne, hvilket er perfekt, da jeg jo netop blandt andet søger inspiration, og ikke nødvendigvis løsningen. Dog er jeg ikke sikker på at dit logo vil holde sig på hjemmesiden, eftersom at hvis det ikke skal fylde det hele vil blive så småt, at man ikke kan læse det. Deusden vil jeg også gerne have "T"'et i CompTech stort. Ydermere kan jeg lige nævne, at orange ikke er min yndlingsfarve, men den kunne man jo evt. hurtigt skifte.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
29. maj 2003 - 20:52 #9
Hey jeg har lavet 3 valgmulige smarte logoer til dig gratis.
giv mig din email og jeg skal sende dem til dig de er alle i jpg formatet.
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 20:55 #10
Forslag kan sendes på rasmus@runberg.dk
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 21:08 #11
hashkagen - alle løsninger skal være tilgængelig for ekspertens brugere :/
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 21:09 #12
okay det med T'et kunne du da godt have nævnt :)
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 21:13 #13
Superior>> Ja sorry ... Glemte at pointere det, men hvis du ligger mærke til hvordan jeg selv har skrevet navnet så har jeg hele tiden skrevet det med stort "T"

hashkagen>> Hvis det er dig et problem at gøre billederne tilgængelig på nettet for ekspertens bruge, så skal jeg nok uploade dem til en side, hvor alle kan se dem, så snart jeg har modtaget dem. Så burde det ikke være noget problem
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 21:15 #14
hæhæ  - den skrifttype ser sådan ud - det er et stort "t"
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 21:41 #15
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 21:42 #16
skal lige siges at det er i høj opløsning, så derofr er logoet så stort på skærmen
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 21:52 #17
Okay ... Slet ikke dårligt!! - Kunne man måske lave det lidt mærkere?? Forestiller mig at resten af siden skal være hvid, og så skal logoets blå farve gå igen i teksten og menuerne og sådan noget, men tror så det skal være en anelse mørkere. Kan du klare det???

PS: Der findes 10 typer af mennesker. Dem der forstår binære tal, og dem der ikke gør :-)
Avatar billede Kengun Praktikant
29. maj 2003 - 22:15 #18
Avatar billede Kengun Praktikant
29. maj 2003 - 22:19 #19
...og mit klistermærke fjernes selvfølglig hvis jeg får de points.
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 22:19 #20
Kengun>> Ved ikke hvorfor, men er ikke sikker på at det vil være sagen med ww.kengu.dk hen over logoet ... og fjernede man dette, så er logoet for simpelt. Sorry ..
Avatar billede Kengun Praktikant
29. maj 2003 - 22:21 #21
nåh, jeg troede du ville have et simpelt og stilrent logo. Sorry...
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 22:22 #22
Det ville jeg også, meeen ... Tjek evt. det superior har lavet ... det er stilrent, og dog stadig med lidt sjovt ...
Avatar billede Kengun Praktikant
29. maj 2003 - 22:26 #23
"ingen kommentar" (fang mig eventuelt på msn-mesenger, klik mit nick).
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 22:40 #24
Avatar billede runberg Nybegynder
29. maj 2003 - 22:48 #25
superior>> Ja lige præcis ... Lige nu vil jeg dog gå i seng, og så kigge lidt på det hele i løbet af weekenden. Måske der også kommer andre forslag, som jo stadig skal være velkomne ... Go' weekend alle!
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 22:49 #26
i lige måde
Avatar billede Kengun Praktikant
29. maj 2003 - 22:54 #27
Avatar billede Jman Praktikant
29. maj 2003 - 22:54 #28
kommer lige en mere her (samme stil, dog)
www.jman.dk/eksperten/comptech2.jpg
Avatar billede nythjem Nybegynder
30. maj 2003 - 03:22 #29
Hej Runberg!

Har kigget lidt på dit ønske her i de sene, men herlige nattetimer. Håber jeg har imødekommet dit ønske.

http://www.nythjem.nu/ct.jpg

Mvh

Michael
Avatar billede nythjem Nybegynder
30. maj 2003 - 03:24 #30
*Gg* Og sørme om jeg ikke havde lavet en fejl i det. Hvis du kunne tænke dig det, skal jeg nok lige få rettet det sidste "c" til :)
Avatar billede webexp Nybegynder
30. maj 2003 - 16:17 #31
kommer lige med et forsøg lige om 1 times tid ca
Avatar billede webexp Nybegynder
30. maj 2003 - 16:40 #32
http://www.webexp.lir.dk/ der kan de bannere findes jeg har lavet hvis i bruger iexplorer 5.5 eller over da siden er med transperant i frame

elles kan de findes her
http://www.webexp.lir.dk/ct_1.jpg

og her

http://www.webexp.lir.dk/ct_2.jpg
Avatar billede runberg Nybegynder
01. juni 2003 - 11:40 #33
Hej igen alle...

Jeg takker mange gange for alle forslagne til logoet, og må sige, at der er rigtig mange gode imellem. I eftermiddag/aften skal jeg til møde med virksomheden, og det vil der blive besluttet hvilket logo der har vundet. Jeg håber at kunne "kåre vinderen" her i aften, men ellers bliver det først i morgen.
Avatar billede runberg Nybegynder
01. juni 2003 - 11:40 #34
PS: Nye forslag er stadig velkomne!!
Avatar billede vqlse Nybegynder
02. juni 2003 - 15:22 #35
Hey Webexp, hvad er din mail.. ??.. vil lige spørge dig om noget =)...
Avatar billede webexp Nybegynder
02. juni 2003 - 15:25 #36
henrik@hpja-design.dk
Avatar billede runberg Nybegynder
03. juni 2003 - 14:29 #37
Jeg beklager, at jeg endnu ikke har fået uddelt point, samt kommet med en melding om hvilket logo der er blevet valgt som "vinder" ..

Grunden til det er dog meget simpelt. Ejerne af firmaet kan ikke bestemme sig. Der er kommet rigtig mange gode forslag, og derfor har de svært ved at beslutte hvilket de ønsker at benytte.

Så snart jeg har noget nyt, skal jeg nok give en melding ... Senest i slutningen af denne uge.
Avatar billede alca Nybegynder
06. juni 2003 - 15:13 #38
Ok check mit bud på www.grandma.webbyen.dk Tror både det ville se cool ud på en hjemme side, med de simple blå og vide fadede farver. Og på brev papir da det blå fader ud i det hvide papir!
Avatar billede runberg Nybegynder
09. juni 2003 - 13:47 #39
Hejsa ... Efter lang diskussion, er vinderen endelig fundet, og den heldige / dygtige vinder blev 'superior' - Tillyke med det.

Jeg synes der har været rigtig mange gode bud på hvordan logoet skulle se ud, og jeg er ikke selv sikker på, at jeg er enige i resultatet, men det er ikke mig der bestemmer!

Nogle af de ting, som gør at Superior har vundet, er at hans logo ser professionelt ud. Det er stilrent, og let at "bruge", forståe på den måde, at det nemt kan sættes ind i en sammenhæng. Desuden ser logoet også rigtig godt ud i sort hvid, hvilket også er en klar fordel, eftersom det ikke altid er muigt at benytte farver. Mange af disse ting blev også opfyldt at andre logoer, men valget er truffet..

Superior>> Før du får pointene, er jeg dog nød til at have oplyst farvekoden til logoet. Og her mener jeg det seneste du har lavet, med mørk baggrund, samt 'Tech' en smule forhøjet.
Avatar billede runberg Nybegynder
09. juni 2003 - 13:48 #40
PS: Nogen kan dog godt når at rede jer nogle andre point (opretter endnu et spørgsmål hvis nogen er interesseret), ved at komme med forslag til hjemmesiden design, som jeg også efterspørger.
Avatar billede runberg Nybegynder
09. juni 2003 - 14:00 #41
Superior>> Hmm .. Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at logoet blev lidt længere - F.eks. 600px eller sådan noget. Kan du ikke klare det? Jeg har forsøgt at "hive" lidt i det pic jeg har fra dig, men så ryger skarpheden og det bliver forvrænget .. måske du kan nogle tricks med originalen?
Avatar billede runberg Nybegynder
11. juni 2003 - 12:35 #42
Okay Superior, nu bliver jeg rigtig rigtig krævende (det med point finder vi ud af) ... Til noget reklame, skal firmaet ud over en forlænget udgave af det logo du allerede har lavet, OGSÅ bruge et logo i samme stil i størrelsen 80x80 px ... Tror du måske også du kunne klare dette???

Glæder mig til at høre fra dig!!
Avatar billede runberg Nybegynder
27. september 2003 - 14:32 #43
Da jeg ikke har fået svar på mit seneste spørgsmål, lukker jeg hermed spørgsmålet.