Avatar billede solution Nybegynder
29. maj 2003 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

supraexpress 56i pro ringer automatisk op

Mit styresystem er windows Xp.
Mit modem er et supraexpress 56i pro.
Altså et modem der ringer via. Telefonstikket.
Mit Uoverskuelige problem er at det ringer op Ca hver halve minut uden at man beder den om det??
Er det så mit modem der er problemet??
eller er det min opsætning i windows Xp??
Jeg har ingen programmer (altså hvad jeg lige kunne konstatere) sat til automatisk opdatering så det skulle ikke være problemet.
Har kigget i mine netværksindstillinger i Xp men fandt intet brugbart, så HJÆLP MIG DET KOSTER JO 25 ØRE FOR HVERT OPKALD !!!!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 16:36 #1
Der er et program, der forsøger at gå på internettet. Det du skal gøre er at finde programmet og konfigurere det så det ikke forsøger at opdatere sig selv eller hvad det nu forsøger at gøre.
Scan først for virus, evt online www.housecall.antivirus.com
Hvis den er clean og problemet stadig er der, så kør programmet msconfig.
under start fanebladet fjerner du krydserne i alle programmerne, klik ok og genstart computeren.
Hvis dette fjernede problemet kan du aktivere programmerne en af gangen indtil det skyldige program dukker op.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. maj 2003 - 16:38 #2
Ringer den op til internettet eller et andet tlf. nr?

Det KAN være spyware eller en såkaldt webdialer. Prøv at køre adaware fra www.lavasoft.de først. HUSK at opdatere programmet først, så du har de nyeste lister over spyware (dette gøres med et par museklik når du starter programmet).

JP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 16:57 #3
Også Spybot bør køres hvis det er spyware der laver nummeret. Også i dette program bør du opdatere via nettet før du kører det.
http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2003 - 16:59 #4
har du et antivirus program installeret på din PC?

kontroler at den ikke er sat til at checke for updates..

jeg ved at norton er slem til dette ;o)
Avatar billede solution Nybegynder
31. maj 2003 - 12:43 #5
Der var desværre ikke nogle af svarene der virkede :0( men tak alligevel.
Findes der ikke et program man kan hente til at styre sit modem eller internet adgang??
Avatar billede solution Nybegynder
31. maj 2003 - 12:44 #6
Jeg har ingen Antivirus på min Com. medmindre de da ligger som standart i Win xp.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2003 - 13:02 #7
Jo da.
For at finde og løse problemet kan du downloade zonealarm, som er en firewall til pc'ere.
http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/zonealarm/freeDownloadEXE.jsp

Når du har installeret den vil du få muligheden for at forbyde adgang til internettet. Når et program forsøger at komme på nettet, popper zonealarm op og spørger om det er ok at den må gå på nettet.

Du kan så forbyde adgang.
Avatar billede solution Nybegynder
31. maj 2003 - 14:34 #8
Zonealarm virker perfekt, Tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2003 - 14:58 #9
Takker for point :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 15:01 #10
Hvad hed programmet?
Det kan være det skal fjernes helt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2003 - 15:14 #11
Nåå..ja. Det gik vist lidt for stærkt. "Good point" Fromsej, det kunne jo være noget snavs.