Avatar billede micko13 Nybegynder
29. maj 2003 - 15:04 Der er 4 kommentarer

asus bundkort

hej jeg har et bundkort der hedder Asus a7n8x Deluxe.
det har hele tiden kørt fint men nu når jeg starter computeren.. siger computeren (system fail memory card)
jeg har prøver med andre ram og andet grafikkort
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 15:08 #1
http://www.monsieurprix.com/fiche/genavis/J000017976.html
Det lyder til at din ram er gået. Nu læser jeg ikke fransk, men på den linkede side ser det ud til at det er rammen der får skylden. Ptøv noget andet ram.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 15:09 #2
Sorry, havde ikke set at du havde prøvet med andet ram.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. maj 2003 - 15:15 #3
Riv alt hardware ud - undtagen GFX, CPU+Coolor og RAM. Kontroller at alt er monteret korrekt (tag det evt. ud af soklerne og sæt det på plads igen). Hvis maskinen fortsat ikke starter, er mit bud at dit bundkort skal byttes.

JP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 15:19 #4
Kører du med to stk ram ?
Prøv med kun en og se om den vil boote, hvis ikke så prøv med den anden.