Avatar billede hablando Nybegynder
29. maj 2003 - 01:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ødelagte texturer i BF1942/DC

Hejsa!
Jeg har fået et kæmpe problem.
Har spillet BF1942/DC i lang tid hvor alt har fungeret fint, men så pludselig igår fra det ene spil til til det næste begyndte texturene at gå fuldstændig amok. Specielt husene bliver strukket ud så de er kilometer høje. Nogle gang kan man slet ikke orientere sig.

Nå men prøvede så at reinstallerer drivere til grafikkort (GF2 MX400) - ingen ændring
Disse var de nyeste i forvejen.

Havde DirectX 8.1 og opgraderede til 9.0a - ingen ændring

Slettede BF fuldstændigt og installerede alt forfra - ingen ændring

Fandt et program til fuldstændig sletning af Detonator GF driverne og reinstallerede dem igen - ingen ændring

Har prøvet at inst. ældre driver til gf-kortet - ingen ændring

I selve BF kan jeg se en forskel på mængden af ødelagte texturer når jeg sætter opløsning til 800 x 600 16 bit og neddrosler alt grafik til minimum så er der næsten ingenting. men det kommer en lille smule efter et stykke tid.
Hvis jeg sætter opløsning og kvalitet op bliver det værre og værre. Specielt i indstillingen texture-kvality. Her skal den stå helt i bund før der ikke er så meget flimmer.

Det mærkelige er at det jo virkede fint før og jeg har ikke ændret på noget. Fejlen opstod i et spil fra den ene bane til den næste.

Har efterhånden prøvet alt, men der er måske nogen der har et bud på hvad der er årsag til fejlen?
Begynder selv mere og mere at tro på at gf-kortet er i stykker men det virker jo fint i alle andre sammehænge, f.eks. desktop-programmerne, Midtown Madness osv.

Mit system består bla. af:
P4 2GHz
512 MB ram
GF2 MX 400

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Allan Hejl
Avatar billede chalde Seniormester
29. maj 2003 - 12:50 #1
ødelagte texture´s kan godt betyde en for varm gpu... har du aktiv køling på dit kort? hvis ja, se om blæseren kører... hvis den ikke gør, har du måske fundet problemet...
Avatar billede hablando Nybegynder
29. maj 2003 - 14:30 #2
Hej chalde!
Tak for din kommentar.
Jeg har selv haft samme tanke omkring varme og har da også haft putteren åbnet fro at chekke for støv osv. Der var alt for meget støv på kølegitrene til både CPU og Grafik-cpu så det er nu fjernet. Der har sikkert ikke være nok køling på grafik-cpuen men det skulle der jo være nu!
Glemte godt nok lige at chekke om fanen på grafik-kortet kørte men hvis den ikke gør vil det så ikke have en større påvirkning end nogle ødelagte textures?
Kan f.eks. godt spille midtown madness 1 uden problemer.

Med venlig hilsen
Allan Hejl
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 15:34 #3
Har du prøvet at se om der er patches til Battlefield ?
http://www.bf1942files.com/file.info?ID=8242

Hvis det kun sker i Battlefield tyder det jo på at det har noget med spillet at gøre.
Avatar billede hablando Nybegynder
29. maj 2003 - 15:44 #4
Hej tonnybrandt!
Har installeret alle de nyeste opdateringer og parches til både BF og DC.
Desuden har det virket før uden problemer gennem længere tid. Fejlen opstod pludseligt midt i et spil fra den ene bane til den næste.
Meget mystisk!

Med venlig hilsen
Allan Hejl
Avatar billede simonpip Nybegynder
29. maj 2003 - 22:16 #5
Hvad med din OpenGL... Kunne det skyldes en mangel der på en måde? Prøv med en lidt ældre detonator (de nyeste er ofte upålidelige...)
Avatar billede hablando Nybegynder
30. maj 2003 - 09:37 #6
Har nu kigget om fanen kører på gfx og det gør den. Så det er ikke problemet!

simonpip: har prøvet med ældre drivere men ingen ændring og derefter prøvet at inst de nyeste igen men der er stadig ingen forskel.
Avatar billede flash500 Nybegynder
16. november 2003 - 00:30 #7
Har du hentet den nye nvidia driver  Hvis det så er det der dit prob. ligger
Avatar billede hablando Nybegynder
19. august 2010 - 06:22 #8
Fandt aldrig løsning på dette og fik ny computer i stedet som løste problemet.