Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
28. maj 2003 - 21:39 Der er 13 kommentarer

USB på Com-port

Jeg skal have tilsluttet en enhed til min gamle com, men den har ikke en USB-port, og derfor skal jeg have en omformer fra USB til Com-porten, hvor kan en sådan købes?
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
28. maj 2003 - 21:45 #2
det er ikke sådan et jeg skal bruge, det jeg skal bruge er omformer, hvor jeg kan sætte et USB stik ind og omformeren konvatere stikket til et com-port-stik. Det er til forbindelse mellem min mobil og min com, ikke til en printer...
Avatar billede bredker Nybegynder
28. maj 2003 - 21:47 #3
prøv selv ar søge på deres side den har de også
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
28. maj 2003 - 21:59 #4
Jeg kan ikke finde den på siden... :-(
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2003 - 21:59 #5
Den eneste rigtige løsning er et PCI USB kort, det andet du snakker om, kan ikke lade sig gøre, du kan fra com til usb, ikke omvendt.
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
28. maj 2003 - 22:03 #6
Man kan da med musen - omformning fra USB til PS2
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2003 - 22:06 #7
Du kan sætte en masse til usb, men ikke til com, comporten er meget langsom.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2003 - 22:06 #8
Forøvrigt er et PCI-USB kort også den billigste løsning.
Avatar billede bredker Nybegynder
28. maj 2003 - 22:27 #9
jeg vil give peet49 ret i at det er både bedre og billigere at købe et usb kort i stedet
det går meget hurtigere og så har du også en ekstra usb port til en anden gang
jeg kan sagtens skaffe dig den adapter , men den koster ca 50 % mere end et usbkort som du bare sætter i (og så er det også nemmere at få til at fungere )
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2003 - 23:43 #10
Hvis jeg har forstået dig ret er det den her du skal bruge:
http://www.sandberg.it/?prod=13308
Den kan fås ved www.m-e.dk under harware | i/o kort | sandberg
Koster 249,-kr
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2003 - 09:41 #11
tonnybrandt> Den laver kun usb om til comport, bliver brugt til bærbare uden comport, den anden vej, er der ikke noget, der virker.
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2003 - 09:42 #12
Hvis du har USB stik på bundkortet, kan du få to ekstra usb billigt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 10:30 #13
peet49> helt enig, men spørgsmålet er lidt underligt udformet, så det er ikke helt klart hvad han egentligt vil.