Avatar billede futurama800 Nybegynder
28. maj 2003 - 20:58 Der er 13 kommentarer

Jeg vil lave mit eget webhotel :0)

Hej alle sammen :D

Jeg vil gerne hoste min hjemmeside Jahh.dk selv!
Jeg har en "Server" jeg vil benytte, men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal begynde, hvilke programmer jeg skal bruge, IP ting osv.

Jeg sidder bag en Router med firewall men jeg er villig til at åbne porte for at kunne føre dette ud i virkligheden :0)

Håber i kan hjælp.
Ps. Skriv til min email hvis i har spørgsmål ;)

Mvh Jonas
Avatar billede donwang Nybegynder
28. maj 2003 - 21:02 #1
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2003 - 21:03 #2
Du skal som udgangspunkt have fast IP adresse derefter skal du åbne port 80 som minimum. Når dette er klaret skal du finde dig et stykke webserver til formålet. Jeg har selv kigget på SME fra www.e-smith.org som er en linux med fuld konfigureret web, ftp, mail og mysql server. Ellers er det IIS eller apache hvis du ønsker at køre windows på din server. Hvis du ønsker at hoste mail selv ved jeg ikke hvad der findes til windows !!!
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2003 - 21:04 #3
Du skal være opmærksom på at SME er lige fra styresystem til software til web og diverse. Det hele konfigures efter opstart fra en webbrowser !!!
Avatar billede beatpirate Nybegynder
28. maj 2003 - 21:06 #4
Hvis du har fast IP, så er det et kig værd at smutte forbi http://www.gratisdns.dk
Avatar billede donwang Nybegynder
28. maj 2003 - 21:07 #5
Hvilken internet-forbindelse har du?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
28. maj 2003 - 21:14 #6
leif --> Spørg bare lige... kan man godt bruge e-smith via. en browser (altså bruge en browser) uden at i fx. debian, have lagt en GUI ind?

Hvilken dist. af linux bruger du leif?
Avatar billede donwang Nybegynder
28. maj 2003 - 21:16 #7
E-smith er alså er server udgave af Redhat 7.2, hvor alt det unødvendige er skrabet væk, og kaldt e-smith!O)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
28. maj 2003 - 21:18 #8
Nå okay :D

Så man kan ikke bruge andet end webserver hvis man bruger e-smith?
Avatar billede donwang Nybegynder
28. maj 2003 - 21:21 #9
Det kan du nok godt... Men der er ikke grafisk-interface... Læs mere:
http://www.postnuke.dk/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=8&bid=51&btitle=Navigation&meid=27
Avatar billede futurama800 Nybegynder
28. maj 2003 - 21:38 #10
Jeg har en 2mbit/512kbit

Hmm jeg aner ikke hvad noget af alt det der Apache MySQL er!
Det jeg vil have er at hoste min egen hjemme side.
Jeg har ingen fast IP men kan vel bruge en www.dyndns.dk når jeg
får åbnet for port 80... Ik ?

Ps. Nogen som kan hjælpe mig helt fra bunden, så log på MSN ;)
Futurama800@hotmail.com

Mvh Jonas
Avatar billede futurama800 Nybegynder
28. maj 2003 - 21:41 #11
Ps. Jeg bruger arbejdets udstyr, så jeg har Windows 2003 server derude! Kan det hjælpe lidt ?
Avatar billede donwang Nybegynder
28. maj 2003 - 21:45 #12
Jeg syntes ikke du er online?
Avatar billede pkw Nybegynder
02. oktober 2003 - 00:39 #13
Jeg har selv lige sat min pc op som server med apache/perl/mysql og det hele hjælpen fandt jeg på http://www.thorsnet.dk/index.php?m=Apache&side=setupalt