Avatar billede d-ram Nybegynder
28. maj 2003 - 18:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Film hakker:

Jeg har et irriterende problem med at alle de film jeg afspiller hakker. Det er en konstant og repetitiv små-hakken, der især er tydelig ved panoreringer og i slutteksten. Det ses både i Full Screen og i window mode.

Frameraten på filmene er 23,976 og det er ligemeget om jeg bruger BSplayer, Mediaplayer 9, eller PowerDVD m.m.

Jeg har prøvet lidt forskellige codecs, men lige nu bruger jeg den nyeste ffdshow. Jeg har en anelse om at det er film med Xvid/Divx, der hakker, da nogle af de filmklip (mindre klip og ikke spillefilm) jeg har i andre formater kører glidende.

Jeg håber at der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe!

Jeg har prøvet følgende uden held:

Defragmentering
2 Forskellige codecs (ffdshow & en anden jeg ikke kan huske)
Forskellige ATI drivers
forskellige farvedybder (både 16- & 32bit)
Forskellige medieplayers

Min computer er:

P4 1,6
Sapphire Radeon 9100 (Cat. 3.4)
526 Mb Samsung PC 2100
Win XP

Hjælp vil være meget værdsat

mvh

D-ram
Avatar billede spt Nybegynder
28. maj 2003 - 18:59 #1
måske nogle nye catalyst drivere ville hjælpe

har samme problem pga. sløvt mobo
Avatar billede d-ram Nybegynder
28. maj 2003 - 19:15 #2
Juhuu!

Jeg fandt en løsning på mit problem.

Der findes et program der hedder Reclock lavet af Ogo:

http://ogo.nerim.net/reclockfilter

der rent faktisk går ind og specifikt fjerner hakken og det virker!

Da jeg har brugt langt tid på at søge svar til mit problem og efter at have brugt mindst lige så lang tid på mere eller mindre sandsynlige løsningsmodeller, er jeg endelig "hakke-fri" :-D
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
30. maj 2003 - 12:39 #3
Reclock er noget af det bedste der er lavet i hvert fald hvis man afspiller film fra computeren til fjernsynet