Avatar billede movingrok Nybegynder
28. maj 2003 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"gem som" virker ikke?

Jeg har et blandet netværk med en W2K server og W2K/Win98/WinME arbejdsstationer.
Hvis jeg forsøger at gemme(fra en Win98 pc) et Excel ark på serveren får jeg at vide "kunne ikke gemme ændringerne til xxx, men de blev gemt midlertidigt med navn dfghh"
Gør jeg det derimod på en W2K pc er der ingen problemer.

1. På shared har brugerne fuld rettigheder
2. Computernavn lagt i domain
3. hver enkelt bruger lagt under permission full/read/change
4 Everyone har alle retigheder

Hvad mangler jeg???
Avatar billede jdybro Nybegynder
28. maj 2003 - 16:28 #1
Får du besked om, at der er ulovlige tegn i navnet?
Avatar billede movingrok Nybegynder
28. maj 2003 - 20:04 #2
Det er ikke noget med karakterer - Det er et eller andet med rettigheder- Win98 og WinME bruger ikke administratorer på lokalmaskinen, men det gør W2K og det er her jeg tror at fejlen er, men hvad?
Avatar billede rixco Nybegynder
29. maj 2003 - 13:33 #3
HVis du har Active directory på server, kunne det være at du skal have lavet en config.pol, den kan du lære at lave på http://webguider.dk/w2kserver.asp

det er en politik/opsætning der gør at win 98 maskiner kan køre AC.
Avatar billede rixco Nybegynder
29. maj 2003 - 13:35 #4
Hmm jeg glemte vist lige at sige at det var Weblektion 8 som du skal bruge her.
Avatar billede movingrok Nybegynder
24. oktober 2005 - 12:43 #5
Løsning fundet ved hjælp prof firma
Avatar billede rixco Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:15 #6
Det kunne da være ret ok hvis du så kunne skrive løsningen her, til de andre som får samme problem.

;-)