Avatar billede alienass Nybegynder
28. maj 2003 - 14:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

fjern min BG (den hvide)

Gør baggrunden usynlig på denne her:
http://www.zoox.starthotel.dk/standar.JPG
og læg den ud.. Giver 15 point for det
Avatar billede cortx Nybegynder
28. maj 2003 - 14:45 #1
Hvad mener du?? Baggrunden er hvid!
Avatar billede alienass Nybegynder
28. maj 2003 - 14:45 #2
ja den skal gøres Usynlig sådan den bliver gennemsigtigt
Avatar billede cortx Nybegynder
28. maj 2003 - 14:47 #3
Manden?
Avatar billede alienass Nybegynder
28. maj 2003 - 14:48 #4
ja!
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. maj 2003 - 14:50 #5
Nej, han vil have en transparent baggrund - så manden ser "flot" ud, lige meget hvilken baggrund den ligger hen over. Det er højst sandsynlig til en 3D chat.
Avatar billede nflgamma Nybegynder
28. maj 2003 - 14:51 #6
Du skal i dit grafikprogram vælge en transparent..
Derefter tegner du det du vil og så gemmer du det i formatet .gif...
Håber det hjælper lidt..
Avatar billede alienass Nybegynder
28. maj 2003 - 14:53 #7
kan du ikke lave min mand om sådan den bliver transparent..??
Avatar billede nflgamma Nybegynder
28. maj 2003 - 14:55 #8
hmm jeg vil da godt lige hurtigt prøve men ved ikke om det er så let når det er et eksisterende billede..
Avatar billede alienass Nybegynder
28. maj 2003 - 14:55 #9
k bare prøv ;] og læg den ud på NETTET :D
Avatar billede 7th Praktikant
28. maj 2003 - 15:02 #10
www.justrandb.dk/alpha.gif er det bedste jeg kan komme frem til
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. maj 2003 - 15:04 #11
alienass... har du maxfilen? isåfald skal du rendere ham igen og save som .tif (for at få alpha kanalen med) derefter henter du billedet ind i et program som photoshop....

kender kun photoshop så her hvordan man gør i PS:
1.tryk på channels og tryk med Ctrl+venstre mus på det nederste lag i channels så har du valgt manden,...
2.tryk derefter ctrl+alt+shift+i så vælger du det modsatte (invert selection) og så trykker du på "delete" ...
3.vælg save for web,.. og vælg png 24 og sørg for at transparency er på...

det skulle være det du har brug for..

/Snig
Avatar billede nflgamma Nybegynder
28. maj 2003 - 15:05 #12
Yes nu har jeg lagt den ud.. her: http://nikolaj.1go.dk/standar.gif
Den er lidt uklar men jeg gad ikke lige bøvle med det...
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. maj 2003 - 15:05 #13
den måde jeg lige fortalte er den bedste måde at gøre det på... så kommer KUN manden med og ingen hvide kanter eller noget og helt runde former..
Avatar billede nflgamma Nybegynder
28. maj 2003 - 15:08 #14
Ja det er der jo på min..
Men tak for guiden snigeren.. Så lærte jeg også lidt i dag:)))
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. maj 2003 - 15:15 #15
nflgamma > hehe så lidt,.. altid godt at lære noget nyt,.. når man gemmer et renderet billede i 3Dsmax er tif altid et godt format, som altid gemmer apha channelse hvilket er super til at "skære" objekter ud af billeder...

alienass > hvis du kan bruge det så er her et svar =))

/Snig