Avatar billede spar2klub Nybegynder
28. maj 2003 - 14:20 Der er 16 kommentarer

Er Sony Ericsson T68i en god mobil?

Hej eksperter.

Kan I fortælle mig om Sony Ericsson T68i er en god mobil, da jeg overvejer at købe den.
Avatar billede dsjk Novice
28. maj 2003 - 14:48 #1
Har kun hørt godt om den, har desværre ikke selv en, men dem jeg kender der har en er tilfreds.
Ericsson er, synes jeg, generelt en god telefon. De sidste jeg har haft er Ericsson og det bliver den næste også.

dsjk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2003 - 14:51 #2
Jeg har haft én et halvt års tid.

Min umiddelbare tanke var, at den var lækker. Men med tiden blev jeg mere og mere træt af den.

Lyden er meget dårlig. Uden et virkeligt godt headset, kunne jeg intet høre, når jeg kørte bil. Heller ikke hvis jeg brugte telefonen uden headset.

"joisticket" er besværligt at arbejde med. Ofte ryger markøren alle mulige andre steder hen, end der man ønsker.

Batterilevetiden er dårlig, sammenlignet med tilsvarende telefoner af andet mærke.

Det ser rigtig smart ud med farveskærmen... men i praksis udnyttes den ikke, hvorfor den må betragtes som overflådigt, strømslugende og fordyrende gejl.

Nu har jeg en Nokia 6310i - faktisk min første Nokia telefon i efterhånden en del år. Jeg må sige, den virker langt mere gennemført og brugervenlig.

/Mikael
Avatar billede freddy04 Nybegynder
28. maj 2003 - 14:57 #3
jeg har hørt menu i telefonen skulle være på engelsk - det kan man jo så være for eller imod...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. maj 2003 - 15:27 #4
Har den... mmmmmm mega nice.. Nokia er aligevel for poptøzzer  ;)
Og du kan sætte sprog til dansk
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. maj 2003 - 15:30 #5
havde lille problem med at den 'tabte' netværket.. men fik forklaret at af nogle magiske årsager har de T68i-er som er blevet produceret i 2003 det prroblem , den var til rep, og nu funker den fint.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. maj 2003 - 15:32 #6
nanoq -> "Batterilevetiden er dårlig, sammenlignet med tilsvarende telefoner af andet mærke." <--- forstår ikke .. min holder i mindst 1 uge på en opladning.. og jeg snakker altså også i løbet af den uge..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2003 - 15:32 #7
En anden lille detalje, der var væsentlig for mit valg om at skifte den ud: Antennen var simpelt hen for dårlig. Igen mest udtalt når jeg sad i min bil. Her kører min 6310i'er igen langt bedre.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2003 - 15:40 #8
killer_bee, well... det er et faktum at batterilevetiden er ca. det halve af 6310'eren. Og det er en ganske naturlig ting. En farveskærm sluger væsentlig mere strøm end en "sort/hvid".

Personligt er den absolut eneste fordel jeg kan se på T68i'eren den lidt større skærm. Bruger man ofte kalender, todolists eller lignende, er det en rar ting. Men ud over det, ser jeg ikke en eneste ting der taler for telefonen, i forhold til andre modeller.

Selve "feel'et" af den, synes jeg er meget plastic/legetøjsagtigt. Jeg menerså absolut ikke den egner sig til professionelt brug, som iflg. Sony Ericsson ellers er tilsigtet.

Som "legetøjstelefon" er den da måske nok udmærket. Men det er ikke lige et behov jeg har.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. maj 2003 - 15:42 #9
nanoq >> ville bare spørge om du havde samme teleselskab mens du havde T68.. det kunne jo også spille en stor rolle. Har bare selv aldrig haft det problem.  ;)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. maj 2003 - 15:46 #10
"legetøjstelefon" <- ahh det vil jeg nu ikke sige.. jeg mener at det er da en fordel at den kun vejer lidt plus nada... og "feel'et" af den er også meget personlig vurdering, vi er uenige på det område, men det er jo fair nok. Jeg bruger BlueTooth og Infrarød porten ofte. Så hvis man kigger på alt det teknologi du får for pengene er den det bedste valg ..
P.S. hva er stand by tiden for din nokia? T68 er op til 300 timer
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2003 - 15:52 #11
killer_bee, jeg har altid kun haft TDC, og kunne ikke drømme om at skifte ;)

Jeg bruger selv både bluetooth, IR og GPRS. Det var mit oprindelige grundlag for at købe T68i'eren. Og ligeledes grunden til mit næste valg faldt på 6310i'eren.

Jeg aner ikke hvad batterilevetiden på en telefon er opgivet til. Det interesserer mig mere, hvad jeg oplever i praksis. Mine telefoner bliver hårdet belastede batterimæssigt. Specielt pga. GPRS brug. Min T68i'eren kunne jeg holde kørende 3-4 dage mens 6310i'eren kører over en uge mellem opladningerne.

Til slut vil jeg lige give dig ret i, at størrelsen på T68i'eren er god. Det er faktisk det eneste jeg kan savne lidt ved Nokia'en.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. maj 2003 - 16:00 #12
Ja .. vi kan vel blive enig om mange punkter, men også at vi ikke bliver helt enig, nok fordi det er blevet lidt alá AMD vs Pentium for mig med Nokia vs Ericsson  :o) . Og faktum at jeg ikke syns om nokia kan 'påvirke' min dømmekraft. Det er faktisk ligesom min kollega siger "hvad er pænnest rød eller grøn" - ikke andet end subjektive meninge.  :)
P.S. kan heller ikke lide TDC.. hehe Telmore
Avatar billede hashkagen Nybegynder
28. maj 2003 - 18:07 #13
Niks tag at købe en anden for den her får du ikke meget ud af....TRo mig!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2003 - 19:10 #14
hashkagen, kom med nogle ARGUMENTER... svar som det du lagde der, ligner mest et billigt forsøg på at score point :)

killer_bee, Jeg tror nu jeg er vokset fra det der "religionskrigsjov". Jeg er ret ligeglad med hvad der står på kassen. Så længe det blot opfylder mine behov.

Vedr. TDC har jeg ikke så meget valg. Men på den anden side betaler jeg heller ikke selv.
Avatar billede jonasm Nybegynder
29. maj 2003 - 11:26 #15
Det skal lige siges at Nokia 6310i har en standbytid på op til 17 dage !
Avatar billede sony-ericsson-lover Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:43 #16
jeg synes at du skal vælge sony ericsson da jeg synes at de styrer for vildt.. nokia er bagud