Avatar billede darkside Nybegynder
28. maj 2003 - 12:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Samsung Harddisk SMART monitor

Heysa, jeg har lige sat min gamle 20 gb harddisk til, og disken fungerer sådan set fint kan formattere og det hele, men under opstart af maskinen melder den SMART fejl, og man skal trykke F1 for at fortsætte..

Bundkort er Asus A7V333

Hvis er var nogen der kunne fortælle mig hvordan man myrder det smart monitor så ville det være nice! ;)

/DS
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. maj 2003 - 12:39 #1
slå smart fra i biosen

men måske du lige skulle kigge på hvad den fejl betyder...

;o)
Avatar billede darkside Nybegynder
28. maj 2003 - 12:42 #2
Har prøvet at slå smart fra i bios, det virker ikke til det har nogen effekt..

Andre forslag. ? ;)
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. maj 2003 - 12:45 #3
gå ind i bios igen og tjek om du VIRKELIG har slået smart fra... ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
28. maj 2003 - 12:47 #4
SMART står til disabled på Primary IDE..
Men den melder stadigt SMART Error..
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2003 - 12:48 #5
Der må være et punkt der her:
S.M.A.R.T. support for hard disks.
Normalt så plejer den at stå som disabled, men check det lige.
Det SMART gør, er at overvåge din disk, og advare brugeren "når der er lige ved at være datatab"
:o)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2003 - 12:49 #6
.....mystisk.
Avatar billede alleykat Nybegynder
28. maj 2003 - 15:02 #7
helt enig phatlasse... nu vi har fat i emnet... no'n der nogensinde har set SMART advare før datatab? Som jeg har oplevet den; masser af advarsler - når det ER for sent. Men ok, dem jeg har set har været headcrash, det er nok osse svært at forudse. =)
Avatar billede coltman Nybegynder
28. maj 2003 - 17:19 #8
Ja, jeg har faktisk set det. Havde fået bestildt en ny disc, men den kom ikke hurtigt nok...

Men du har ret: som regel kommer der mange advarsler før der faktisk er et problem...
Avatar billede darkside Nybegynder
10. juni 2003 - 14:36 #9
Disken melder satdigt fejl i opstart, andre forslag ?