Avatar billede dummerniksen Nybegynder
28. maj 2003 - 09:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Godnat PC

Jeg har haft spørgsmålet oprettet tidligere, desværre uden held.
Har skiftet mit onboard grafik ud med et andet; grafikken er smuk - når det eller funker, det er nemlig sjældent. Så snart jeg starter PC´en kommer der en masse *bip*lyde (8-9) og ellers ikke andet, min skærm starter ikke op. Hvis jeg booter 30-40 gange kommer der pludselig liv i dyret og så kører det fint.
Kortet sidder rigtigt i. Hjælp udbedes...
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 09:32 #1
tag grafikkort ud, gå i bios og disable dit onboard grafikkort, sæt det nye i og tænd...
Avatar billede lrd Nybegynder
28. maj 2003 - 09:34 #2
hehe havde samme problem og det som chalde råder dig til hjalp hos mig :-)
Min havde det med at lukke ned midt i jeg sad oig brugte den eller oz startede den op med blå skærm. Jeg fandt udaf min onboard grafikkort ikke var slået fra. Efter jeg slå det fra har der ikke været noget galt.
Avatar billede lrd Nybegynder
28. maj 2003 - 09:34 #3
Damn stavefejl er gratis
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
28. maj 2003 - 09:38 #4
Jeg er dum - endda så dum at jeg indrømmer det...
HAR været i Bios og rode. Har sat onboardkortet til 0 MB og har senere forsøgt at ændre det til 8 MB, men det gjorde nada forskel. Det er med sikkerhed mig der har fucket i det - men hvor?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2003 - 09:44 #5
Sidder der et ekstra grafikkort på bundkortet?
Avatar billede lrd Nybegynder
28. maj 2003 - 09:45 #6
http://www.eksperten.dk/spm/357465

Måske kan min tråd hjælpe dig
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 09:45 #7
du skal finde noget hvor du kan sætte onboard grafikkort til disable... sikkert i menuen integrated peripherals...
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
28. maj 2003 - 09:48 #8
Til Danny: Ja, der sidder et onboardkort, det er jo ikke lige sådan at flå af.
Til Lrd: Det TØR jeg simpelthen ikke rode med, det er vist i klassen over mig.
Avatar billede lrd Nybegynder
28. maj 2003 - 09:49 #9
Har det på fuldstændig samme måde
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
28. maj 2003 - 09:50 #10
Nu sidder jeg selvfølgelig ved en arbejdsputer, men jeg er - temmeligt - sikker på, at jeg har været i integrated peripherals (for mig kunne det lige så godt været navnet på en uddød dyrerace) og sat værdien til 0 MB. Er det forkert?
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 09:51 #11
det er forskelligt fra bundkort til bundkort, så det kan godt være rigtigt... men prøv når du sidder med den, og skriv alt ned fra bios der har med agp, onboard, graphics, video osv.. ned, og post det her...
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
28. maj 2003 - 09:53 #12
Okay chalde, det vil jeg gøre. Det må dog desværre vente til de lukker mig ud af saltminen engang i eftermiddag.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2003 - 09:55 #13
Ja det er forkert - Du skal kunne "Disable" dit indbyggede grafikkort i bundkortet = "Onboard". grafikkort i bios.
Og lave dine indstillinger for dit nye grafikkort Mb Ram m.m.
Avatar billede chalde Seniormester
28. maj 2003 - 09:55 #14
:-) kigger ind i aften....
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2003 - 10:10 #15
Dit onboard grafikkort er det der sidder INDbygget i bundkortet.
Det dísabler du under "Onboard Peripherals".
Du har så købt et nyt pci-grafikkort eller agp og monteret i pcén?
Det indstiller du under (pci/agp) devices - dog lidt afhængig af din bios.
Så burde det virke.....
Avatar billede venturer Nybegynder
28. maj 2003 - 12:38 #16
Hvis du tror at dine tidligere indstillinger har lavet i rav i sagerne kan du bare nulstille din CMOS (BIOS indstillinger).
Hvordan dette gøres kan du læse i manualen til dit bundkort da dette er forskelliget fra board til board.
Riv dit grafikkort ud.
Nulstil CMOS
Deaktiver unboard VGA og monter så dit nye kort igen.

Så skulle der være gode chancer for at det kan komme til at virke :)
Avatar billede dummerniksen Nybegynder
06. juni 2003 - 12:47 #17
Argh!
Undskyld det lange fravær, min PC døde aldeles. Jeg smider point til Chalde.
-Niksen