Avatar billede rixco Nybegynder
27. maj 2003 - 20:42 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Udrulning af lokal exchange 2000 konto fra server

Da vi har mange brugere der bruger den samme maskine, vil jeg gerne kunne indstille "fra server" at Bruger1 skal have exchange opsat automatisk med kontoen Bruger1@doæne.dk

Den skal selvfølgelig slettes når bruger1 slukker maskinen.

Vi har både Win, 98, 2000, og XP maskiner.
med skiftevis Off 2000 og XP.
Kan man det ?? hvordan gør man ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2003 - 20:50 #1
Jeg må indrømme at jeg ikke helt er med på hvad det er du vil
Avatar billede rixco Nybegynder
27. maj 2003 - 20:59 #2
Vi har fået inst. Win 2000 og Exchange 2000 på vores server i denne uge.
Når man nu logger på med sit brugernavn og Pass, og derefter dobbeltklikker på MS Outlook, så er det den gamle bruger der er skrevet i Konf. for Outlook.

Det jeg vil have er at når en bruger logger på skal han/hun kun se sin egen mail med det samme.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2003 - 21:06 #3
Det der forvirrede mig var at du skrev at du ønskede at slette brugeren når han loggede fra, men jeg forstår hvad du mener nu. Det kan sagtens lade sig gøre, vi gør det samme på arbejde. Hvis der ikke er andre der svare, så vender jeg tilbage i morgen fra arbejde når jeg lige har kontrolleret præcist hvordan vi gør
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. maj 2003 - 10:40 #4
vha. dette værktøj fra microsoft er det muligt at konfigurere outlook, når brugeren logger på, f.eks. via login scriptet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;237803
Avatar billede rixco Nybegynder
28. maj 2003 - 11:51 #5
Rune> jeg vil lige vente og se hvad bufferzone har med.

Har du evt. noget der er bedre at forstå end dette, evt. på dansk.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. maj 2003 - 12:31 #6
desværre, men det er ikke særlig kompliceret, så jeg kan skrive en kort vejledning hvis det bliver aktuelt :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. maj 2003 - 12:41 #7
Jeg er bange for at mit svar ikke bliver meget mindre kompliceret.

Du skal have fat i et værktøj fra Office RResource Kit der hedder Microsoft Office Customization and Installation Wizard. Denne generere en PRF fil der sættes op med en genvej fra outlook på maskinerne og så virker det. Det eret krav at mailbokse og NT-logon navne er ens. Du kan her hente den prf fil jeg bruger i mit net

http://www.bufferzone.dk/pplads/OUTLOOK.PRF

Her er noget forskelligt dokumentation

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b308300
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/office/officexp/reskit/html/outc03.asp
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b172073

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/office/officexp/reskit/html/appa04.asp

Hvis det ser for uoverskueligt ud, så må du lige melde tilbage, så må vi udveksle telefonnumre, så får jeg min exchange mand til at kontakte dig og give dig de nødvendige hints
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. maj 2003 - 12:56 #8
hmm... det ser ud til at bufferzone's løsning er en nyere udgave af den jeg bruger.
så du må hellere bruge den i stedet :-)
Avatar billede rixco Nybegynder
28. maj 2003 - 20:43 #9
Til jer begge> Det ser ud til at i har svaret det samme, og jeg vil også gerne give jer begge point, så Rune skriv lige et svar igen. da jeg kom til at afvise dit svar.

Til Bufferzone> Jeg har både ICQ "10558022" og MSN Messenger "it_rix@hotmail.com" kan det ikke bruges. i må begge gerne kontakte mig.

P.S. jeg lukker ikke spørgsmålet før rune kommer med et svar!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. maj 2003 - 20:47 #10
Jeg har hverken ICQ eller messenger, men kim@bufferzone.dk kan bruges til den indledende kontakt
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
02. juni 2003 - 09:00 #11
her er et svar :-)