Avatar billede xax Nybegynder
27. maj 2003 - 17:49 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Køb af Bærbar

Jeg ville lige høre andres meninger omkring et køb af en bærbar. Jeg vil lige høre, hvis i skulle købe denne bærbar, hvad i så vil give for den. Jeg må slippe med 5000, er det rimeligt, eller er der andre steder man kan få det billiger. Den er brugt:

Intel 1000mhz mobile
dvd, 20gb, netkort, diskettedrev, 14 tommer skærm 1024
256 ddr ram, infrarød, original winxp,
Hvad siger i?

Jeg giver ingen points, da dette ikke kræver at man skal tænke alt for meget over det, men hvis alligevel der er nogen der ikke synes det er rimeligt, kan jeg sikkert smække et par points på.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. maj 2003 - 17:58 #1
for dyrt - du kan få en ny 2000mhz for 9k
Avatar billede s_kjaer Praktikant
27. maj 2003 - 17:58 #2
Hvis du selv mener at en bærbar med de spec kan opfylde dine krav i det næste stykke tid, er det et godt køb. Min holdning er at hvis en computer til 5000 kr. som i dette tilfælde kan holde i 2 år, så skal en computer til 10.000 kr. altså holde i 4 år. Så må du selv vurdere hvad der er mest realistisk...
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 18:05 #3
Hvilket mærke er det ?
Jeg synes at kr. 4000 havde været mere rimeligt.
Nogen rest-garanti ?

Selve specifikationen synes jeg er helt fin. Jeg har netop selv købt mig en lækker IBM X23, og den er da "kun" på 866 Mhz, 384 MB Ram, 30 GB HDD osv osv.

For mig er det vigtigste, at den kan køre div. kontor-applikationer, og at den i øvrigt er nem at have med på farten.
Avatar billede xax Nybegynder
27. maj 2003 - 18:09 #4
Det er en Acer, det skal for det meste kun bruges til at programmere på, så den skal ikke kræve så meget.
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 18:12 #5
Acer er et ganske udemærket mærke. Men jeg synes at du skal forsøge, at presse prisen min. 500 kr. og gerne 1000. Men det skal på ingen måde overraske mig, at han sagtens kan komme af med den for 5000 kr.
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 18:13 #6
Vi er også enige om, at det er Intel P3 Mobile, og ikke en celeron der sidder i den, ikke ? For så vil jeg mene, at 5000 er uacceptabelt. Der er dog en pæn forskel på P3 og Celeron.
Avatar billede xax Nybegynder
27. maj 2003 - 18:14 #7
jeg har forsøgt lidt, så sagde han, at jeg kunne få en taske med til maskinen, som (han siger) har kostet 1000.
Avatar billede xax Nybegynder
27. maj 2003 - 18:16 #8
Jeg ved ikke hvilken processer det er, det eneste han skrev var at det var en 1000 mhz mobil, og det kender jeg ikke. Men vil det så være mere passende omkring de 4k, da det er en mobil?
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 18:21 #9
Det bedste er klart en mobile-processor. De bruger mindre strøm, så det er kun en god ting.

Hvis han påstår, at tasken har kostet kr. 1000, så sig at du hellere vil have slået kr. 700 af prisen. Så kan du altid købe en ny for 200-400 kr.
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 18:22 #10
Måske skulle du bede ham om, lige at tjekke dette her forum. Så kan han se, at du ikke er den eneste, der synes at prisen er lidt for høj :-)
Avatar billede xax Nybegynder
27. maj 2003 - 18:24 #11
hehe. Jeg vil gerne have den, for jeg kender ikke andre steder hvor jeg kan få en bærbar til den pris, og hvis han ikke gidder og gå ned i pris, så vil han nok højeste sandsynligt finde en der gidder at give 5000 for den
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 18:31 #12
Ja, det kan du have ret i.

Men ellers, så tjek www.dba.dk, www.papkassen.dk, www.guloggratis.dk.

Du kan også tjekke www.laptops.dk - de har en gang imellem bruge laptops, og de har også nye til rimelige priser. De sælger mest IBM, som jeg klart vil mene er det bedste man kan få.
Avatar billede xax Nybegynder
27. maj 2003 - 19:33 #13
tak skal i alle sammen have
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 19:35 #14
Så lidt :)