Avatar billede izeqb Nybegynder
24. august 1999 - 21:07 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

os version?

Hejsa, jeg undrede mig lidt over hvilken version MacOS vi er kommet til?
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. august 1999 - 21:08 #1
Mac OS 8.6 er lige kommet.
http://www.apple.com

Avatar billede pheopes Nybegynder
24. august 1999 - 21:09 #2
Det kan jeg da godt svare dig på...
Selvom jeg syntes det er lidt mange point at give...
Vi er kommet til version 6.0, so far...
Alt for mange point...
Avatar billede pheopes Nybegynder
24. august 1999 - 21:14 #3
>>villadsen: OK, der var jeg for langsom, så er det vist dig der har fortjent de point.
Avatar billede theartist Nybegynder
24. august 1999 - 21:15 #4
Hmmm jeg ville heller aldrig have tænkt på at kigge på www.apple.com...
Avatar billede pheopes Nybegynder
24. august 1999 - 21:15 #5
>>izeqb: jeg syntes nu stadig at det er for mange point..
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. august 1999 - 21:16 #6
Jamen, du har ret i at det er mange points for det svar, men i øvrigt er os6 da en oldsag nu om stunder.
Avatar billede izeqb Nybegynder
24. august 1999 - 21:22 #7
jeg har lavet en fejl, jeg ville kun give 20 og ikke 200 point for et svar!!!
beklager meget.
Men jeg opretter et nyt spørgsmål hvor fejlen er rettet, og så kan du jo svare der...
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. august 1999 - 21:25 #8
Tror du ikke du skulle stille op til DM i rygsvømning, sådan som du kan trække i land :-D
Avatar billede izeqb Nybegynder
24. august 1999 - 21:30 #9
så så, hvad havde du regnet, 200 point for sådan et lille let spørgsmål!!!
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. august 1999 - 21:39 #10
Man har vel lov at håbe.
Avatar billede warnich Nybegynder
24. august 1999 - 22:15 #11
Villadsens svar er nu ikke helt fuldstændigt...
Der mangler lige en tilføjelse om, at der er kommet en "MRJ 2.1.4.smi"-update, hvilket er en JavaScript opdatering til OS 8.6, samt en QuickTime 4.0.2 update.
Så deeet...
Iøvrigt kan www.versiontracker.com kraftigt anbefales, hvis man vil se OS-updates og updates/nye programmer i det hele taget til Mac. Bl.a. kan man abonnere på en fyldig ugentlig mail-list besked om samtlige nyheder på software til Mac.
Avatar billede pheopes Nybegynder
24. august 1999 - 22:27 #12
Fedt nok, tak for oplysningen.
Pheopes
Avatar billede izeqb Nybegynder
24. august 1999 - 22:29 #13
>>warnich
Jo, tak, men nu har jeg allerede givet point til villadsen...
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. august 1999 - 22:34 #14
Og i den grad til pheopes???
Avatar billede macp Nybegynder
24. august 1999 - 23:07 #15
OS 8.6 leveres med nye Mac'er. Det er ikke et "generelt system", der leveres med pjuterne men et system tilpasset de enkelte model. Der findes også en kommerciel udgave af OS 8.6 som er generel for "alle" mac'er. Og så er der de updates, som warnich omtaler samt yderligere nogle updates til drive-setup, CD-ROM drive på PowerBooks m.v.
Men OS 8.7 er også tilgængelig, hvis man kender nogen der har et billede af Tordenskjold. Selv har jeg OS 9 liggende på en CD, så den næste version er nok lige om hjørnet.
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. august 1999 - 23:18 #16
På apple's side kan man hente en 8.6-updater, hvis man kører 8.5
Avatar billede macp Nybegynder
24. august 1999 - 23:24 #17
Uha ... der er vel ingen, som stadig bruger 8.5? ... 8.5.1 er en nødvendig update *S*
Og så lige en advarsel ... opdater ikke en dansk 8.5.1 med en IE 8.6 ... eller omvendt. Bland ikke sprogversioner og lev lykkeligt længere.
Avatar billede warnich Nybegynder
25. august 1999 - 08:14 #18
>>izeqb
Lykken er hverken gods eller guld (læs: point) ;-)
Avatar billede gid3on Nybegynder
03. oktober 1999 - 19:25 #19
Lykken er MacOS 8.1 US - ikke om jeg ville opgradere derfra i skrivende stund - så skal det virkelig vise sig at MacOS 9 (som skulle komme en gang i oktober, mener jeg) virkelig være godt (f.eks. er det ikke godt nok at systemet er flerbruger - det bruger jeg ikke alligevel)
Avatar billede warnich Nybegynder
04. oktober 1999 - 01:36 #20
>> gid3on
Wha' kører du ? LC ??? :)
Avatar billede gid3on Nybegynder
04. oktober 1999 - 02:12 #21
lol - nej da - jeg kører 7300/200
Avatar billede warnich Nybegynder
04. oktober 1999 - 08:33 #22
R der ikke noget om, at 8.1 stadig har en del 68XXX kode i maven ?
Avatar billede gid3on Nybegynder
04. oktober 1999 - 13:42 #23
jo - men af en eller anden grund kører det altså bare mere stabilt!!! Flere af mine gamle kollegaer med unix i maven deler dette synspunkt, så jeg er ikke den eneste i hele verden der kommer med udfald mod 8.6. Hvis der kommer en version af Steinberg Cubase, som kan håndtere vm vil jeg muligvis overveje at opgradere...