Avatar billede torskoglaks Nybegynder
27. maj 2003 - 15:17 Der er 1 kommentar

Hvordan kan jeg se om en font er PostScript?

Når jeg går ind i C:\WINDOWS\Fonts (winXP) ser jeg en masse TrueType (*.ttf) fonte og et par *.fon - ved ikke hvad de kaldes. Men ikke noget der hedder noget med PostScript.

Er det noget jeg har misforstået ved PostScript eller er det ikke sandt, at jeg må have PostScript fonte liggende for at få en tryksag til at se lækker ud på print?

Jeg gemmer mit dokument som EPS. Jeg er vel ikke så heldig at det format automatisk laver mine skrifttyper om til PostScript?

Ja, jeg _er_ ret forvirret og ikke vant til at lave tryksager..

//

Og nu vi er ved PostScript - når jeg har mulighed for det, skal jeg så gemme i PostScript vers. 3 i stedet for 2? Kan man regne med at det er tilbagekompatibelt?
Avatar billede torskoglaks Nybegynder
28. maj 2003 - 10:57 #1
Ahem... Det ligner da ikke eksperterne at der næsten skal gå et døgn før man får en kommentar..