Avatar billede alivedk Nybegynder
27. maj 2003 - 11:08 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Flash til screensaver

Jeg sidder og har fået til opgave at lave en screensaver (intern til Arla.com).

Jeg regner med at lave den i flash.. men hvilke programmer/program skal jeg have fingre i.

Det skal kunne:
Køre uden reklamer.. el. andet gejl. (screensaver KUN.. ingen opstart/slutbillede el. noget i den stil).
Skal ikke behøves at køre en speciel engine der skal installeres, eller andet.

Evt. have en custom installer software, så man selv kan indstille den?

:)=
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 11:13 #2
Du laver en ganske almindelig flash fil, i Macromedia Flash
og derefter bruger du:
http://download.com.com/3000-2409-10174720.html?tag=lst-0-2
Avatar billede alivedk Nybegynder
27. maj 2003 - 11:22 #3
og de 2 programmer kan hvad jeg requestede ?? el. er det bare noget i slynger ud ?
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 11:24 #4
Det kan du vel læse dig til!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 11:24 #5
Når du har lavet selve flash filmen, kan programmet jeg linker til lave det om så du kan bruge det som screensaver, så det må jo være det du efterspørger.
Avatar billede alivedk Nybegynder
27. maj 2003 - 11:28 #6
donwang: hvorfor skulle jeg "læse mig til det" .. når det hele spørgsmålet går ud på .. er klart beskrevet?
Avatar billede alivedk Nybegynder
27. maj 2003 - 11:28 #7
Gentagelse:

Det skal kunne:
Køre uden reklamer.. el. andet gejl. (screensaver KUN.. ingen opstart/slutbillede el. noget i den stil).
Skal ikke behøves at køre en speciel engine der skal installeres, eller andet.

Evt. have en custom installer software, så man selv kan indstille den?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
27. maj 2003 - 11:42 #8
Alivedk> Må det koste - eller er du på gratis software-jagt?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 11:52 #9
jeg har ganske vidst ikke ligr prøvet denne version jeg linker til, men den jeg har prøvet opfylder dine krav
Avatar billede alivedk Nybegynder
27. maj 2003 - 12:14 #10
må godt koste noget ja :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 12:15 #11
Der kan vel ikke ske noget ved at prøve det, og virker det ikke finder du bare et andet.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
27. maj 2003 - 12:25 #12
Så skal du bruge Screentime for Flash:

http://www.screentime.com/ScreenTime_F/screentime3.html. Det program kan det hele. Prøv at downloade trialen og se, hvad det kan og hvor let det er. Programmet koster $199,-, men så kan du også gøre lige præcis, hvad du vil.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
27. maj 2003 - 12:26 #13
Kan bla. fortælle, at alle officielle screensavers til Lord of The Rings er lavet i dette program.
Avatar billede alivedk Nybegynder
27. maj 2003 - 13:12 #14
Jeg kigger på det.. ved ikke om Arla.ett vil betale så meget for det
Avatar billede _michael_ Nybegynder
27. maj 2003 - 14:33 #15
Du kan betale mig, så laver jeg en til dig. :o)
Avatar billede alivedk Nybegynder
27. maj 2003 - 17:26 #16
ville der ikke være nogen pointe i når jeg selv er grafisk designer ..
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 10:40 #17
ØHHH...

alivedk => Medmindre DU laver Flashfilen og køber _michael_ til at konverterer den til en screensaver fil for dig!!!

Det er da vist en meget normal foretningsgang (ikke kun i reklame branchen)?!?

Venligst
Kristian Bjørn
KB3-MultiMedieDesign
Avatar billede alivedk Nybegynder
29. maj 2003 - 14:13 #18
Det er aldm. gang.. men nu er jeg selv grafisk designer / motion designer.. og arbejder til hverdag med flash/director.. så kan ikke se nogen pointe i det.

Kasper
communication officer, Arlafoods
Avatar billede _michael_ Nybegynder
29. maj 2003 - 15:10 #19
alivedk> Var bare et tilbud, ikke et angreb på dine evner som grafisk designer. Men krisbjoern har nu alligevel ret. Og som sagt, så drejer det sig overhovedet ikke om den grafiske side af sagen. Men om et problem, der skal løses - og så vidt jeg kan læse på dit indlæg, så er problemet jo heller ikke noget med det grafiske, vel?
Avatar billede alivedk Nybegynder
29. maj 2003 - 16:44 #20
nej.. MEN .. at du tilbyder at lave det.. hjælper ikke mig ret meget, da jeg selv skal kunne gøre det i fremtiden. (mangler bare det rette proggy) :=)
Avatar billede olebole Juniormester
10. juni 2003 - 20:23 #21
<ole>

*ROTFLAMOOooooooo*
Her er selve toppen af dansk IT-kompetence åbenbart samlet på _meget_ snæver plads  :oD
Man får jo helt ondt i øjnene af alle de blankpollerede, guldbesatte kasketskygger  :)

/mvh
Ole
Kongelig Privelligeret Kodebums

</bole>
Avatar billede alivedk Nybegynder
10. juni 2003 - 21:11 #22
Toppen af dansk IT kompetence.. huhej du tager fejl .. :P
Avatar billede olebole Juniormester
10. juni 2003 - 21:24 #23
Det ved jeg .... den slags plejer nemlig at grine højlydt ad deres egne (ofte patetiske) titler. Det var faktisk min slet skjulte pointe  ;o)
/mvh
Avatar billede alivedk Nybegynder
10. juni 2003 - 21:39 #24
jaja.. min lille tilføjelse var også mest for at gøre grin med krisbjoern :P
Avatar billede olebole Juniormester
10. juni 2003 - 22:18 #25
;o))
Avatar billede jan_amdi Nybegynder
16. juni 2003 - 16:19 #26
Hva så alivedk, har du fundet en løsning til din screensaver?
Står nemlig lige nu i samme situation, hvor jeg skal lave en screensaver internt i firmaet, men er også i tvivl om hvilket program jeg skal have fat i.
Og også her skal det være uden reklamer el. andet gejl. Og ja, det må også gerne koste.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
16. juni 2003 - 17:27 #27
Suk... :o)

Som sagt... Send jeres swf-filer, så skal jeg nok lave dem til screensavers... :o)
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2003 - 17:27 #28
Jamen, hvorfor så ikke bruge det bedste bud, du får (27/05-2003 12:25:39)?
ScreenTime er, hvad man normalt bruger i professionelt regi  :)
/mvh
Avatar billede _michael_ Nybegynder
16. juni 2003 - 17:39 #29
Her er en pauseskærm til at stresse ned på... :o)
www.haiku.dk/eksperten/stress-af.scr

Bare klik for at afslutte...
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
17. juni 2003 - 00:23 #30
citat:"jaja.. min lille tilføjelse var også mest for at gøre grin med krisbjoern :P"

JAMEN SÅ TAKKER OG BUKKER JEG DA!!!

Nogle gange bliver man misforstået og så prøver man at hjælpe med endnu
en forklaring...
...andre gange gider man sku ikke!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede olebole Juniormester
17. juni 2003 - 01:06 #31
1. Det er imod E's regler at underskrive sig med firma-reklamer.
2. Gør man det alligevel, bliver man somregel til grin, da man så signallerer, at det betyder rigtig meget for én at blive associeret med et firma og/eller job-position.
Det burde man vel kunne gætte, når nu ingen andre gør det  ;o)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
05. december 2003 - 21:54 #32
Alivedk fik du nogensinde lavet din screensaver, og i så fald hvordan bar du dig ad?