Avatar billede bsk Nybegynder
27. maj 2003 - 10:12 Der er 10 kommentarer

deling af adsl uden opsæt af /fil- og printdeling?

Hej.
Kan man egentlig dele en adsl forbindelse via hub/switch mellem 2 comp., og hvor der ikke må kunne skabes kontakt mellem disse 2 comp.
Avatar billede lbantonsen Nybegynder
27. maj 2003 - 10:27 #1
Hvis adsl først går igennem en router og denne kan håntere flere ip add. på samme port, kan det lade sig gøre, ellers vil maskinerne kunne se hinanden.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2003 - 10:28 #2
ja :O)
Avatar billede bsk Nybegynder
27. maj 2003 - 10:39 #3
Forresten, så er der også en fax tilkoblet. dvs. 2 dynamiske  ip adr. hvor af den ene går til faxen og den anden skal så deles mellem 2 computere????
Pt. er den ene pc'er direkte opkoblet til adslmodemet en speedstream.
Avatar billede anders4u Nybegynder
27. maj 2003 - 10:46 #4
Nu er jeg ikke så klog på området, men kan man ikke lave arbejdsgruppen på de to computer forskellige, så kan de da ikke se hinanden, men alligevel deles om Hubben til Internettet.....
Avatar billede lbantonsen Nybegynder
27. maj 2003 - 11:29 #5
Selv om du laver to forskellige arbejdsgruppen på maskinerne kan de se hinanden,da de køre på samme net, så det eneste man behøver at gøre er at skrive "\\Computernavn" og man kan se hvad der er sharet synlit ud.
Et share kan gøres usynligt med "$" efter share navnet.
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. maj 2003 - 14:43 #6
hvordan ser din ADSL linje ud idag?

internet - router - PC

?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2003 - 22:21 #7
du kan gøre det på mange måder..:O)
Men svaret på spørgsmålet er ...JA.
Men du kan jo bare spørge.
Avatar billede bsk Nybegynder
28. maj 2003 - 08:07 #8
Okay, Bartfreak - så spørger jeg nu ;O)

Hvordan gør man, så en evt. anden pc'er ikke kan se eller gå/hack på den anden pc', når de er opkoblet til sammme switch. Hertil skal lige tilføjes at der ikke er firewall i routeren, som switchen er tilkoblet?

mvh
bsk
Avatar billede bsk Nybegynder
28. maj 2003 - 08:13 #9
Anuseren.

svar: Internet - router - switch - pc
                                - pc

mvh
bsk
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. august 2004 - 20:33 #10
fik du det løst..?
Bed om et svar, fra den der kom med en løsning..O)