Avatar billede mmjensen Nybegynder
27. maj 2003 - 08:54 Der er 9 kommentarer

Ændring af standardskærm i XP (bærbar pc)?

Jeg kører XP på min bærbare, og vil gerne bruge en ekstern monitor som standardskærm, når jeg arbejder derhjemme. Jeg kan sagtens sætte skærmen op til at udvide skrivebordet, men ikke til at vise det samme som den indbyggede skærm. På egenskaberne for den eksterne monitor, er der en checkbox som hedder "Brug som standardskærm", men den er deaktiveret. Så altså: Hvad gør jeg for at bruge den eksterne monitor som standardskærm, i stedet for den indbyggede?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2003 - 09:02 #1
Ja det er et godt spørgsmål.:O)
Den inbyggede skærm bliver nødt til at være tændt.
Ideen med funktionen er jo at have 2 skrivebordere så man har mere arbejdsplads.
Avatar billede mmjensen Nybegynder
27. maj 2003 - 09:08 #2
Jamen jeg har ikke brug for mere arbejdsplads, så det er kun irriterende at skrivebordet er delt i to! Det gør ikke så meget at den indbyggede skærm kører samtidigt. Det kan jeg leve med. Jeg vil bare ikke have skærmen delt i to! Allerhelst vil jeg kunne lukke den bærbare, så den kan skubbes ind under min eksterne skærm (pladsproblemer). Eller være i stand til at gemme den andetsteds.
Avatar billede archdevil Nybegynder
27. maj 2003 - 09:24 #3
hvad for er bærbar mærke er det ?? og hvad for en grafikkort er det ??
Avatar billede red_martians Nybegynder
27. maj 2003 - 09:24 #4
Har du kigger under skærmens/skærmkortets avanceret-menu
på ATi- og nVidia-kort er der en menu hvor man kan skifte med skærmene som du ønsker... Ellers er der vist noget software på nettet der kan løse problemmet for dig!!
Avatar billede mmjensen Nybegynder
27. maj 2003 - 09:32 #5
Det er en Medion med et nVidia GForce MX Go tror jeg det hedder (jeg arbejder andetsteds lige i øjeblikket), det har i hvert fald 64 MB delt ram!
Måske jeg skal prøve den avancerede menu, lyder i hvert fald som et godt forslag! Det bliver lidt senere på dagen. Foreløbigt tak!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2003 - 11:17 #6
Du kan lave en "mirroring", så begge skæme viser det samme. Men det med at lukke, tror jeg ikke du kan.
Og som red.....skriver, nvidia har den funktion.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2003 - 22:23 #7
funktion beskrevet er feks. til præsentation, hvor man feks. har en projekter.
Mens hvis du lukker låget, ja så går den i standby...måske der er der du skal kigge..?
Avatar billede archdevil Nybegynder
27. maj 2003 - 22:36 #8
du kan sagtens arbejde med f.eks. word, excel, regnskab på begge to skærme ved mirroring eller se film, men hvis du skal spille på den, det kan du ikke.....har selv prøvet at få det til at virke med en dell bærbar og en medion bærbar begget to med Geforce4go......kunne godt med min ældre bærbar som havde en ATI grafikkort.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:42 #9
husk at stille den til video overlay..O), og clone.