Avatar billede styrk Nybegynder
27. maj 2003 - 08:44 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

proftpd med mysql..

Hej.

Jeg ville gerne have installeret mit ftp med mysql..

Jeg har gjort følgende; downloaded den nyeste version af proftd-mysql, bruger ./configure blabla

Der står i manualen at man skal skrive følgende i global settings:

(jeg ved ikke hvor global settings er, så jeg smed det i bunden af etc/proftpd.conf)

SQLConnectInfo connection-info ftp@localhost:3306 root xxXxX 60
SQLUserInfo usertable ftp_users
SQLUserInfo username handle
SQLUserInfo uid uid
SQLUserInfo gid gid
SQLUserInfo psswd password
SQLUserInfo homedir homedir
SQLLog count
SQLAuthenticate on
SQLAuthTypes plaintext

SQLRatioStats on
SQLLog fcdir
SQLLog fhost faddr ftime
requirevalidshell off

Når jeg så starter proftpd siger den følgende:

- Fatal: unknown configuration directive 'SQLConnectInfo' on line 104 of '/etc/proftpd.conf'.

Hvis jeg fjerner linien SQLConnectInfo så siger den bare at næste linie er forkert.

Nogen der kan hjælpe mig ? eller kender en _god_dansk_ artikel.

Mvh. Rasmus
ps: jeg har oprettet tabellerne i databasen.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 17:06 #1
du skal jo huske at skrive ./compile with=mysql mener jeg det er
Avatar billede characterx Nybegynder
19. juni 2003 - 21:27 #2
egen: Det lader til at du bruger en config-fil til en ældre version af proftpd. (under 1.2.5), da SQLLog er blevet fjernet (en skam, de nye er en del sværere) i 1.2.5+.

Men ellers til at starte med kunne du jo undlade at bruge unødvendige sql-kald.

Hvis du virkelig gerne vil have SQL-logging kunne det være du skulle tage et kig på TJ Saunders side: http://www.castaglia.org/proftpd/
Avatar billede characterx Nybegynder
19. juni 2003 - 21:29 #3
martin_dk: iøvrigt hedder det ./configure hvis det skal være noget.
gren: Men hvis du bruger debian, så hvorfor ikke bruge dpkg til at hente proftpd? (apt-get install proftpd-mysql)
Avatar billede styrk Nybegynder
21. juni 2003 - 14:07 #4
jeg kigger på det senere idag..
Avatar billede styrk Nybegynder
05. juli 2003 - 20:50 #5
det er ligemeget