Avatar billede ion Nybegynder
29. november 2000 - 10:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IBM Thinkpad 390

Hej. Jeg er den ulykkelige ejer af en IBM Thinkpad 390. Det er nok den værste gang l*** jeg nogensinde har brugt penge på!
Nu hvor det er sagt, kommer her nogle af mine problemer:
* Strømstyringen er i kage - efter ca. ½ minut på batteri, begynder den at blinke og larme og går går derefter på standby. Derefter kan jeg slutte den til strøm og starte op igen for a finde ud af at batteristatus er på 65%!!! Jeg har prøvet alt! (tror jeg) Jeg har også slået strømstyring fra under enhedshåndtering.
* Desuden kan man ikke slå beep-beep lyden til batterialarm fra.
* Min skærm flimrer i perioder, når der er skruet helt op for lysindstillingen.

Til sidst vil jeg lige nævne at jeg bestemt ikke er den eneste med dette problem. Jeg går i en elektronisk klasse, og vi har alle (26) en IBM Thinkpad model 390. 85% af klassen har de samme batteriproblemer. Jeg har fået nyt batteri 2 gange, men med samme problem. Det drejer sig om MANGE computere af denne type her på gymnasiet. IBM vil ikke kendes ved problemet, hvilket jeg mener er ENORMT dårligt! Jeg havde regnet med at IBM stod for kvalitet, men næh-nej! IBM er en gang opreklameret lort. Den nye årgang har fået en nyere model end vores årgang, og allerede efter en uges brug begyndte mange at opleve problemer!
Giv mig en løsning på dette og jeg donerer 200 point. (Dette er til at starte med...)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 10:32 #1
Det er næsten det samme galt på
http://www.eksperten.dk/spm/35551
- så hermed link så du/vi kan følge med..
Avatar billede cstern Nybegynder
29. november 2000 - 10:35 #2
som jeg også foreslog i ovennævnte spm så prøv at pille batteriet ud og kør på ledningsstrøm. Hvis maskinen kører uden problemer så er det batteriet der er dårligt. Hvis den derimod stadig har problemer så må det være noget i selve maskinen.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 10:47 #3
Nu var jeg lige godt igang med at tjekke hos IBM.. der er nok 390\'ere:
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/Earlier+Products?OpenAgent&THINKPAD&&ThinkPad+390

-hvilken en af dem har du? :)
Avatar billede powell Nybegynder
29. november 2000 - 10:50 #4
Jeg tror at det evt. kan være BIOS\'en måske er der kommet en opdatering til denne klik dig ind på www.ibm.com vælg support, vælg model og vælg derefter download, vælg BIOS, den er meget langsom.
Avatar billede ion Nybegynder
29. november 2000 - 11:12 #6
Jeg har en 39020DK.
Ang. det med kun at køre på strøm. Det går fint. oxo hvis batteriet sidder i. Det er når der IKKE er strøm til at den går amok.
Glemte jeg at sige at da jeg fik den var den ene højtaler defekt? Fik det repareret efterfølgende. Nu er de BEGGE i stykker. Elsker I ikke bare IBM?
Ang. BIOS: Har fået opdateret den én gang. Vil prøve igen.
Avatar billede cstern Nybegynder
29. november 2000 - 11:19 #7
IBM har altid leveret halvdårlige batterier... (egen erfaring)
Avatar billede powell Nybegynder
29. november 2000 - 11:26 #8
Det med højtalerne, det er sikkert et stik der ikke er monteret rigtigt. Og det er en reklamation, så går det normalt hurtigere...(jeg skrev normalt)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 11:50 #9
Fik en sjov idé.. gad vide om det er fordi ACPI/OnNow featuren er tændt?
Avatar billede powell Nybegynder
29. november 2000 - 11:54 #10
xtom -> Nu hvor du nævner det: http://www.datafilen.dk/support/acpi.htm blot hvis ion ikke ved hvad det er.
Avatar billede ion Nybegynder
30. november 2000 - 08:23 #11
Nope. Ingen ACPI her, så vidt jeg kan se...
Følgende er til stede: APM batterisokkel (2 gange???), sammensat strømforsyning, understøttelse af Avanceret strømforsyning (APM)
Er det til at forstå???
Avatar billede tex1 Nybegynder
30. november 2000 - 09:34 #12
Hvis der er garanti på din TP så Indlever den til forhandleren .
Men dit problem lyder som et defekt batteri prøv at låne et batteri fra en der ikke har problemer,
virker det er det dit batteri der er defekt virker det ikke er det straks værre for så er det dit systemboard / DC-DC converter der er defekt
Avatar billede ion Nybegynder
24. december 2000 - 13:42 #13
Det ser ikke ud til at dette problem kan løses. IBM har dog prøvet, ved at udsende en ny BIOS version, smat et program til at aflade batterierne med.
Ellers tak for hjælpen