Avatar billede tk-xylen Nybegynder
29. november 2000 - 09:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Spæring af mapper?

Kan det lade sig gøre at spærre enkelte mapper i win2k på f.eks. sin mors bruger?
Det ville sgu\' være lidt surt hvis at hun faldt over mit babes bibliotek :)

Please help!
Avatar billede tof Nybegynder
29. november 2000 - 09:37 #1
Prøv med NTFS og brugerrettigheder, eller hvis du bruger FAT32 attrib babe-mappen med Hidden.

/Tof
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
29. november 2000 - 09:41 #2
Sorry men jeg er sgu lidt grøn i det der med administrering. kan du ikke gi mig en eller anden form for step-by-step beskrivelse ?
Avatar billede svein Nybegynder
29. november 2000 - 09:45 #3
Det kan det!
Men tilladelser/kryptering lokalt kan kun sættes hvis Win2000 er installeret med NTFS filsystem. Så hvis du ikke har NTFS fs så konverter eller lav en ny partition til din \"babes\" og konverter den til NTFS og så sætter du tilladelser eller krypterer!
Tof> Hidden virker kun hvis du har slået til \"Do not show hidden files and folders\" og det er jo noget irriterende, for så er alle system og mapper/filer der er markeret med hidden - hidden!
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
29. november 2000 - 10:03 #4
hmmmm det vil sige at det overhovedet ikke på nogen som helst måde kan lade sig gøre at spærre enkelte mapper direkte fra win2k under enkelte brugere???
Avatar billede svein Nybegynder
29. november 2000 - 10:15 #5
Det vi det ikke sige!!!!!!!
Du skal konvertere til NTFS så må du godt.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 12:38 #6
Ja du laver en zipfil af mappen med passord på, så er den klaret. ;o)
Avatar billede svein Nybegynder
29. november 2000 - 12:48 #7
Spørgsmålet gik på om \" det kan lade sig gøre at spærre enkelte mapper i win2k\"?
Zipfiler er naturligvis en 3.parts løsning, i tillæg til f.eks. Krypertingsprogrammer som PGP, etc.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 06:58 #8
Som svein skriver, PGP:

http://www.pgpi.org/cgi/download.cgi?filename=PGPfreeware602i.exe

Det kan lave et krypteret drev, som er skjult, indtil at du køre programmet og indtaster koden.

Ellers kan du konvatere din harddisk til NTFS, ved at gå i START -> Kør og skrive:
  convert c: /fs:NTFS
Der skal genstartes efter du har skrevet denne kommando.
Men dette er IKKE til nogen hjælp, hvis du kun har én bruger, som i begge bruger. Men hvis du har en bruger til Mor og en bruger til dig selv, logger du på computeren (efter du har konvateret til NTFS), højreklikker på mappen med \'babes\', vælger egenskaber, trykker advanceret og vælger Kryptere.

Så er det kun din bruger som har adgang til mappen.

Avatar billede tk-xylen Nybegynder
03. december 2000 - 00:43 #9
hmmm er der ikke npget med at man ikke kan konvertere tilbage til FAT32 efter at man har konverteret til NTFS?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2000 - 10:15 #10
Ikke uden at lave en formatering af partitionen.