Avatar billede teledata Nybegynder
29. november 2000 - 08:57 Der er 4 kommentarer

Genoprettelse af Exchange Server

HJælp Hjælp

Jeg har en Exchange server ver. 5.5, plus at jeg har en total backup af serveren på et backupbånd. Jeg vil nu gerne have lave en ren installation af exchange serveren og så derefter ligge alle data fra båndet tilbage i exchange. Kan dette lade sig gøre uden de store problemer ?
Og hvis det kan lade sig gøre vil jeg også gerne hører om hvordan man gør.

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede schubert Nybegynder
29. november 2000 - 09:07 #1
Chrck evt. www.hanno.dk han kan gøre det !!!! Jeg ved bare ikke om der står noget på siden om hvordan, men ellers skriv en mail til manden
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 06:48 #2
En cut-n-paste fra hanno.dk:

Hvis du bruger Seagate Backup Exec til online backup, skal du sikre dig at bruge Version 7 Build 725 eller nyere. Versioner FØR denne laver backupen MEN kan Restore ikke Exchange Databaserne rigtigt !

(Måske lige en ombytning af \"Restore\" og \"ikke\")
Avatar billede boot Nybegynder
06. december 2000 - 21:35 #3
Hvis du ganske rigtigt som Hanno siger bruger Seagate Backup Exec, er der lige nogle ting du skal sikre dig, så du ikke bruger alt for mange unødvendige timer.

vær sikker på at du har den rigtige servicepack installeret dvs. det skal være den samme som der var installeret på exchange da backuppen blev taget.

Derefter kan du gå igang med en restore

/boot
Avatar billede sra001 Nybegynder
28. september 2001 - 12:57 #4
Ja, det kan godt lade sig gøre.

1) Notér hvor alle exchsrvr ligger
2) Afinstallér exchange helt
3) Reinstallér Exchange, kør performance optimizer, og lægger log og databaser samme sted som noteret under pkt. 1.
4) Restore priv.edb og pub.edb til \\exchsrvr\\mdbdata (udelad logfiler og *.chk fra biblioteket på backuppen
5) I en kommandoprompt kører du isinteg -patch
6) start directory, information store, og system attendant
7) kør ds/is consistency adjustment både på private og public store
8) Tilknyt NT accounts til mailboxes