Avatar billede mbn2222 Nybegynder
26. maj 2003 - 17:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digitalt Videokamera + PC ?

Hvor god skal en PC være, før man kan redigere film med et digitalt videokamera med den (Hvor mange RAM, MhZ, Grafikkort, osv...) ????
Avatar billede bondester Nybegynder
26. maj 2003 - 17:14 #1
Tjaaa det er jo lidt forskelligt! Kommer helt an på hvor hurtigt det skal gå!
Jeg sidder og redigerer familiefilm (vinterferie/sommerferie) på sådan en her:

Processor: 2 Ghz
Ram      : 512 DDR
Grafik  : ATi Radeon 9000 TV-Out + DVI
HD      : 120 Gb

Men hvis du ikke har travlt, er det eneste vigtige din harddisk. Fordi det fylder fandme meget ;-)
Avatar billede bondester Nybegynder
26. maj 2003 - 17:16 #2
Det er forresten en P4 processor

Og det tager altså pænt lang tid, hvis der er meget der skal laves!
Avatar billede alleykat Nybegynder
26. maj 2003 - 17:19 #3
Der er i princippet ikke nogen nedre grænse; det kommer helt an på softwaren samt hvordan og hvad der skal foregå.
Men f.eks. for at kunne optage live over firewire, skal maskinen selvfølgelig være hurtig nok til at følge med, og det samme skal harddisken(e).
Så hvis jeg skal gi' et godt skud, så er det nok nødvendigt med en mindst 1Ghz maskine, hurtige IDE-diske eller SCSI, og absolut minimum (for at det er til at holde ud at arbejde med) 256 MB RAM. Jeg vil endda sige 512. Grafikkortet betyder ikke det HELT store - så længe det kan følge med. Et GF4 MX440 64 mb skulle være rigeligt.
Avatar billede jensendk Nybegynder
26. maj 2003 - 17:20 #4
En 1Ghz PC med 256 kan sagtens bruges til ikke så avanceret redigering.  Hvad er det for redigering du skal lave? Mht Grafikkort, Matrox har de mest naturtro farver af de billigere kort, men på hjemmevideo er det oftest ret ligemeget, små farvenuancer er ikke det først amn bemærker på hjemmevideoen.

Hvad har du tænkt dig at bruge af videoredigeringssoftware?
Avatar billede mbn2222 Nybegynder
26. maj 2003 - 17:38 #5
Tak for de gode svar !!!! :-) !