Avatar billede bgalfen Nybegynder
26. maj 2003 - 14:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart -blå skærm

Goddag.
Jeg har en ven hvis computer starter op normalt, men så når der står (han har win2000...) windows startes og den loader (lige før den kommer til der hvor man skal til at logge ind), kommer der pludselig blå skærm...

Der står følgende:

*** STOP: 0x00000024 (0x0019025e,0xeb833838,0xeb833490,0xbfeca7bb) ntfs_file_system

*** Address BFECA7BB base at BFECA000, DateStamp 3cdattb4 - Ntfs.sys

Hvis det er første gang, du ser denne fejlmeddelelse, skal du genstarte computeren. Hvis fejlen kommer igen, skal du gøre følgende:

Deaktiver eller fjern programmer til virusbeskyttelse, diskdefragmentering eller sikkerhedkopiering. Kontroller din hardware konfiguration, og undersøg, om der findes opdaterede drivere. Kør CHKDSK /F kontroller harddisken for fejl, og genstart derefter computeren.

I din manual, kan du finde flere oplysninger om fejlmeddelelser.

Vi har selvfølgelig prøvet at genstarte, uden andet resultat end at den gør det samme som ovenfor.

Hvad skal vi/han gøre? Er der en anden udvej end formatering??

hjælp!!

på forhånd tak
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2003 - 14:55 #1
Ja I kan køre en Repair. Men check lige disken først med dft.
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Hvilken harddisk er det?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2003 - 15:00 #2
Når I har checket disken kører I en repair
Således udføres en reparation:
(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (ny installation)

(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

(6) Vælg F = fast repair - vent til genstart.
Avatar billede bgalfen Nybegynder
26. maj 2003 - 15:33 #3
ok, SKAL det være den windows2000 cd der blev installeret fra, eller bare en hvilken som helst windows2000 cd??
Avatar billede bgalfen Nybegynder
26. maj 2003 - 15:34 #4
jeg skulle mene at det er en maxtor 80 gb harddisk.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2003 - 16:46 #5
Du laver en repair fra cd-rom - jeg mener du skal bruge den anvendte til installation.
Du får også lige et link til powermax som kan teste din maxtor hd.
http://www.maxtor.dk/en/support/downloads/powermax.htm
Avatar billede bgalfen Nybegynder
26. maj 2003 - 16:47 #6
Nu har vi scannet den, og den fandt intet...
Avatar billede serverservice Praktikant
26. maj 2003 - 16:50 #7
ok så laver I en repair , som sagt. good luck..