Avatar billede mif-job Nybegynder
26. maj 2003 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg hvilken RAM-type jeg skal smide i min maskine?

Jeg vil gerne have mange flere RAM i min gamle Fujitsi-Siemens 400 mhz/128... hvordan køber jeg denne korrekte RAM-model (hvor ser jeg typenavnet) og hvor mange kan jeg sætte i, og hvad koster de?
Desuden hvor kan jeg her på sitet læse mere om dette?
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. maj 2003 - 13:20 #1
du skal formentlig købe pc100 eller pc133 SD-ram.

læs evt under hardware...

for at finde ud af hvor mange ram din maskine kan tage, så skal du ha din bundkorts manual frem.
Avatar billede chalde Seniormester
26. maj 2003 - 13:21 #2
prøv og find manualen til din computer her: http://manuals.fujitsu-siemens.com/pc.html
der står hvad du kan udvide med..
Avatar billede chalde Seniormester
26. maj 2003 - 13:23 #3
evt prøv med aida32: http://www.aida32.hu/download/aida32pe_310.exe
den kan fortælle hvad der sidder i i forvejen..
Avatar billede cyberdok Nybegynder
26. maj 2003 - 13:26 #4
Til at svare din spørgesmål, har vi bruge for hvald for noget bundkort mærke og type du har. Det kan du læse når du starter din computer, også på dit bunkorte mellem de pci slotte, kan du læse bunkort typen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2003 - 17:02 #5
P.s. Fujitsu-Siemens garanterer kun at deres egne rammærker kan bruges i deres maskiner :)