Avatar billede hayabusa Nybegynder
24. august 1999 - 18:41 Der er 26 kommentarer

Spil under Windows2000

Jeg har hørt at det kan være et mindre problem at køre spil under 2000...Er det rigtigt...
Avatar billede reason Nybegynder
24. august 1999 - 18:52 #1
ja nogle grafikkort kan ikke køre openGL (3d spil) under windows 2000
du kan se om dit kort er understøttet her
ftp://ftp.microsoft.com/services/whql/win2000hcl.txt
Avatar billede krejberg Nybegynder
24. august 1999 - 18:53 #2
Ja.
Mange spil har samme problem som under NT 4.
Men der skulle understøttes flere spil
Avatar billede reason Nybegynder
25. august 1999 - 08:55 #3
vi snakker win2000 her og NT4
Avatar billede reason Nybegynder
25. august 1999 - 08:55 #4
og ikke NT4
Avatar billede krejberg Nybegynder
25. august 1999 - 10:28 #5
At jeg nævnte NT 4 var kun for at anskueliggøre hvilke problemer man kan forvente at rende ind i når man forsøger at køre spil under win2k.
Så... klap lige hesten.
Avatar billede reason Nybegynder
25. august 1999 - 12:42 #6
du har vist ikke læst ret meget om win2000 hva'
man kan køre alle spil, som kan køre på win98 på win2000
det er kun et ? om dit hardware understøtter openGL
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
25. august 1999 - 12:56 #7
Windows 2000 er ikke en spil konsol og der kommer nok ingen udvidelser til at man kan spille !

Avatar billede ntmaniac Nybegynder
25. august 1999 - 12:58 #8
reason >>> ok man kan godt spille men der er mange spil som IKKE virker selvom de kører under win98 med hardware som er understøttet af win2000. Det har jeg mange eksempler på!
Avatar billede thoeger Nybegynder
25. august 1999 - 13:01 #9
Ntmaniac & Reason>> Microsoft har altså lovet at der skulle komme et modul der sørgede for at de fleste spil skulle kunne køre, men først i den endelige version!!

//Thoeger
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
25. august 1999 - 13:02 #10
ja men det ændrer ikke på kernen: Win2000 er ikke til spil. Det kan godt være der kommer noget men bliver det bagud kompitibelt???

Avatar billede thoeger Nybegynder
25. august 1999 - 13:02 #11
JA, det har da der ihvertfald sået i en pressemedelse
Avatar billede reason Nybegynder
25. august 1999 - 13:15 #12
så det mener I hmmm
jeg har ikke haft problemmer et problem med at spille på win2000 (jeg har prøvet mange spil)
foresten er win2000 afløsseren til winNT4 og win98
meningen er at alle bruger skal have stabiliteten fra NT og kompalititen fra win98
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
25. august 1999 - 13:18 #13
der kommer to versioner af win 2000 en server version og proff version.
De spil jeg har haft problemer med er:

Rollcage
Sim City 3000
Rollercoaster Tycoon

og nogle flere som jeg ikek kan huske navnet på.

Avatar billede krejberg Nybegynder
25. august 1999 - 14:38 #14
Du har helt ret reason, jeg har ikke læst meget om win2000. Jeg har blot klasket en CD-ROM i maskinen og fulgt instrukserne på skærmen.

:-)

Og der er ganske rigtigt mange spil der kører under win98 som også kører under win2000. En del af dem kører også under NT4.
Det er dog stadig langt fra alle spil der kører under win2000, hvad enten hardwaren understøtter OpenGL eller ej.
Avatar billede dac Nybegynder
31. august 1999 - 04:23 #15
Lige en rettelse...

Der kommer 3 'versioner' af Win2k

Pro - Den vi i dag kender som NT 4 Workstation

Server - Den som hedder NT4 server i dag

Adv. Server - NT 4 Enterprise

Forskellen mellem Pro og Server vserionerne vil hovedesagligt være den medfølgende software (terminal server og andre ting)

Ang. spil

Der skulle IKKE være nogen problemer med at køre spil under Win2k i den færdige version, DirectX er FULDT understøttet (Version 7 p.t.). Lige for tiden er det store problem at finde en driver til sit grafikkort (Jeg har et Banshee, og TRO mig, det er et BØVL at få det til at køre OpenGL) Nogen af de problmer der KAN komme med spil er DOS spil og spil der ikke er programeret ordenligt til DirectX APIet.
Avatar billede skovlunde Nybegynder
02. september 1999 - 15:43 #16
Der ikke helt rigtigt....

De spil der umiddelbart bruger 3dfx og andre ikke-DreictX ting, får en hel del problemer med Win20k, i det den ikke understøtter alle funktionaliteter på WDM siden. Da mange spil bruger forskellige driver / grafik bibliotekter kan der også opstå problemer, hvis disse bibliotekter bruger specielle wdm ekstenstionerosv...  Så det hele er faktisk en stort gråzone i øjeblikket. Men da alle nyere og større spil som regel køre med de nyeste understøttelser kan det betragtes som et bagud kompatibelt problem med hensyn til spil ( i de fleste tilfælde )...

>>dac
Der kommer faktisk 4 versioner af Win2k. Den sidste er Enterprise versionen der kommer et par måneder efter de andre. Men som sagt så er forskellen mere i det medfølgende software end i selve systemet.
Avatar billede dac Nybegynder
02. september 1999 - 15:48 #17
skovlunde: Hvor har du info omkring Enterprise? Og hvad kommer den til at indeholde?
Avatar billede guggemand Nybegynder
13. september 1999 - 18:12 #18
bare lieg for at gørre forvirringen større så skal win2k faktisk ikke aflæse win98 og nt ... ms er ved at lave en windows millinium der skal være win98's afløser
(jeg ved godt det var meningen fra begyndelsen af win2k skulle afløse begge)
Avatar billede innovative Nybegynder
20. september 1999 - 15:51 #19
Jeg arbejder et sted der har løbende oplysninger omkring windowsudgivelserne og det sidst vi har hørt at der kommer en Pro version og en Server version.
  alt andet skulle være løse rygter, og den Server version jeg selv bruger Win2K RC2 indeholder alle de funktioner NT har.
Hvis man sammenholder det med microsofts ønske om at forenkle deres udgivelser holder det ikke med de 4 versioner du omtaler
Avatar billede guggemand Nybegynder
20. september 1999 - 19:37 #20
hvorfor er det så lige jeg har 3 versioner af RC2 liggende på min harddisk ?
Avatar billede guggemand Nybegynder
20. september 1999 - 19:46 #21
bare lige for at du ikke skal tro jeg vrøvler er her en url til et sted hvor ms omtaler de 3 server modeller

http://www.microsoft.com/Windows/server/Overview/intro/introduce.asp

Avatar billede innovative Nybegynder
23. september 1999 - 09:48 #22
Sorry min fejl, det i kalder adv. server så jeg bare som en anden softwarepakke til server, i bund og grund det samme styresystem som server, men hvad er den enterprise version der nævnes tidligere den har jeg aldrig hørt om?
Avatar billede guggemand Nybegynder
23. september 1999 - 17:27 #23
alt hvad der er at vide om de 3 servere kan vel findes på http://www.microsoft.com/windows

jeg har ikke styr på hvad de 3 server versioner har af forskelle ... andet end at de ikke understytter samme antal cpuer
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 16:42 #24
heybusa har gjort det igen - glemt at lukke spørgsmålet .. !
Avatar billede leiling Nybegynder
31. marts 2001 - 13:55 #25
2000 er ikke til spil den er mest til Softwere firmare så hvis du ner til spil så skift til 98 eller ME
Avatar billede teddybear Nybegynder
28. april 2001 - 17:49 #26
Man kan få problemer med spil i windows 2000, hvis man har en langsom computer eller gamle spil.