Avatar billede bossnos Nybegynder
26. maj 2003 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

L8400C styring af lyd

Jeg sidder med et lille problem omkring min bærbare computer. Det er en Asus L8400C med ESS audio, og jeg kan ikke få den til at spille musik igennem de indbyggede højtalere.
Jeg har installeret alle de nyeste drivere. Men er lidt i tvivl om jeg har installeret de rigtige drivere til systemhøjtalerne.
Maskinen er købt på auktion, og uden de originale drivere.
Avatar billede bossnos Nybegynder
26. maj 2003 - 10:53 #1
Der er installeret Windows Xp pro, og alle opdateringer er installeret. Inklusiv de driver windows update forslår.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. maj 2003 - 10:54 #2
Kan du få lyd ud af det lille jack stik der sidder på bagsiden af den.
de speakere der sidder i den behøver ikke drivere, så hvis heller ikke jacket giver lyd kan det jo være at Software mixeren er skrit helt i bund, både på wave og mail lyd

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. maj 2003 - 10:54 #3
Main lyd Even

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. maj 2003 - 10:57 #4
Du ved også godt at der sidder et Potpeter på siden, ved CDromdrevet som kan skruge op og ned for lyden, ikke sandt

MC
Avatar billede bossnos Nybegynder
26. maj 2003 - 11:01 #5
Jeg har sat alle lyd indstillinger i top, og ja, der er lidt lyd på stikket i bag, men så lidt at det kun virker som en brummen. på de indbyggede højtalere er der også lyd, men igen så lidt at man skal have øret helt ned til selve højtaleren for at høre selv den mindste lyd.
I den manual jeg har, står der at det er software-styret ?!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. maj 2003 - 11:03 #6
Lyder som om at du ikke har skriget op for Hardware delen, Jeg ved medd 100 % sikkerhed at der er et hardware potmeter der også styre lyden, det plejer at sidde i højre side oppe ved cdrommen, det gør den på min det er dog ikke en C´er men en D´er

Men så stor forskel kan der ikke være på den

MC
Avatar billede bossnos Nybegynder
26. maj 2003 - 11:04 #7
LOL, damn, jeg troede det var til at styre lyden fra selve drevet...muhahaha, nå, men jeg fik løst mit problem... tak for hjælpen Mc.lucifer..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
26. maj 2003 - 11:06 #8
*GGG*

NP

Tak for point
MC