Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 00:17 Der er 19 kommentarer

Lave et Domain uden en server?

Jeg har et CRM program (til en markedsføringsopgave) som jeg ikke kan få til at virke uden at jeg har et domain. Kan jeg lave et virtuelt et, eller skal jeg til at installere server og hele pivtøjet? :( Jeg kører Win XP PRO. Jeg har 2 computere i et LAN og håbede at den ene så kunne lege server eventuelt? Eller kan jeg gøre noget nemmere.

Når jeg prøver at give computeren et domain, fortæller den mig at navnet ikke eksistere osv.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
26. maj 2003 - 01:09 #1
du skal vel bruge dit ip nr (serverens) www.myip.dk http://ipnumeret/
Avatar billede game_tracker Nybegynder
26. maj 2003 - 01:10 #2
tror jeg misforstod noget
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 01:10 #3
Ja...
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. maj 2003 - 12:25 #4
I din windows host fil... kan du f.eks skrive:

www.dr.dk    192.168.0.1
www.tv2.dk  192.168.0.2

o.s.v

Så kan du definere ip numre til alle de domæner du vil have...
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 12:30 #5
Øh kan du give lidt flere pointers? Hvor er min host fil f.eks? Det jeg prøver er at oprette igennem windows egen lille "wizard". Jeg skal lave et domain til et program, så den tror der er en server bag...
Avatar billede anuseren Nybegynder
26. maj 2003 - 12:35 #6
xp pro: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

du skal lave et domæne til et program...???

et domæne er vel et domæne...? og ved at ændre i din hosts fil kan du sætte domæner op som du vil have dem.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 12:41 #7
jeg tror at totterfc mener et "logge på domæne", ikke et www domæne
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 12:42 #8
Det programmet siger er: "You must be a member of the Domain Admins group to install" Make sure that this computer is joined to the domain and you are logged on with a domain administrator account.

Tror jeg stillede det forkerte spørgsmål eventuelt før...Nå men hvordan gør jeg det den beder mig om. For prøver jeg på det, virker Windows somom at jeg mangler en server.
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 12:43 #9
Yes RKHDK. Har du et bud?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 12:46 #10
desværre, ikke andet end at få installeret en Domain Controller *en server*

Her kan Linux jo bruges som et gratis alternativ, da mange linux versioner kan køre som domain controllere.
Hvilken linux og hvordan det skal installers og opsættes, kender jeg desværre ikke noget til *har kun rodet lidt med linux* men hvis du evt spørgere i linux kategorien, så er der sikkert massere af hjælp at få ;o)
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 12:48 #11
Ah crap det kommer til at tage en krig at gøre. Jeg har Windows server 2003, kan jeg ligge den på harddisk 2 og så dual OS den?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 12:54 #12
Hvis du har windows 2003 server, og er installeret.. så indtaller et domæne på den.. det er meget nemmere..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 12:56 #13
sorry.. læste det ikke ordenligt..

du kan godt køre dual boot på din PC, men du kan ikke køre med XP og windows 2003 på samme tid..

så smid w2k3 ind på en af de andre på netværket, og opret et domæne der, som du logge på
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 12:57 #14
Det er ikke installeret. Og desværre er alt dette server halløj helt nyt land for mig. Jeg vil gerne have en server som kan køre det domain, men samtidig vil jeg gerne kunne bruge den "normalt", har man stadig mulighed for dual OS, ligesom med 2 "almindelige" OS? Når jeg installer windows 2003 server, kommer dette domain som en option eller hvordan gøres dette?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 13:00 #15
du installere w2k3 på en PC i dit netværk, derefter installeres Domain controllen..
det gøres på denne måde.. *jeg ved godt det er til w2k server, men det er det samme i w2k3*

http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=179

ellers kan du få massere af hjælp i windows 20003 server kategorien ;o)
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. maj 2003 - 13:02 #16
Hmm lader til jeg kommer til at lære nogle nye ting i dag :)

Tak for hjælpen RKHDK, jeg lader lige spørgsmålet stå lidt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 13:05 #17
hvis der skulle være problemer, så har eksperten.dk til hjælp ;o)

her er et par gode links om windows 2000/server

http://www.svein.dk/windows2000/
http://www.hanno.dk/
Avatar billede totterfc Nybegynder
27. maj 2003 - 04:44 #18
At oprette et domain var vist ikke lige det nemmeste. Men nu har jeg da en server. Lav lige et svar RKHDK...
Avatar billede totterfc Nybegynder
03. september 2003 - 02:25 #19
Svar mig så! :)