Avatar billede junglensfugle Nybegynder
25. maj 2003 - 23:00 Der er 13 kommentarer

Slå Firewall fra?

Hey!

Jeg kan ikke sende eller modtage noget fra Messenger, ICQ, eller mIRC - Det er min firewall.

Hvordan slår man den fra? Og til igen?
Avatar billede ahv Nybegynder
25. maj 2003 - 23:03 #1
Nortons firewall kan du slå fra og til ved at højreklik på den, så står der disable og enable, måske det gælder for din også.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2003 - 23:03 #2
det kommer an på hvilken firewall du har

er det en der er indbygget i en router?
er det en software du har installeret??
Avatar billede fathat Nybegynder
25. maj 2003 - 23:04 #3
Gå ind i menuen Kontrolpanel > Netværksforbindelser > Højreklik på din internet forbindelse > tryk på Egenskaber > Vælg fanebladet "avanceret" > og tag fluebenet af der ved "Beskyt computeren og netværk ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra nettet!

Hilsen Jimmy Jensen
Avatar billede fathat Nybegynder
25. maj 2003 - 23:05 #4
(mit svar gælder hvis du har windows xp)
Avatar billede junglensfugle Nybegynder
25. maj 2003 - 23:10 #5
jeg har XP ja.
Avatar billede fathat Nybegynder
25. maj 2003 - 23:11 #6
så følg min vejledning
Avatar billede junglensfugle Nybegynder
25. maj 2003 - 23:12 #7
Gå ind i menuen Kontrolpanel > Netværksforbindelser > Højreklik på din internet forbindelse > tryk på Egenskaber > Vælg fanebladet "avanceret" > og tag fluebenet af der ved "Beskyt computeren og netværk ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra nettet!

Der var intet flueben..!
Avatar billede fathat Nybegynder
25. maj 2003 - 23:13 #8
hmmm!!! sidder du bag router?
Avatar billede junglensfugle Nybegynder
25. maj 2003 - 23:20 #9
Jeg ved ikke så meget om det... Bare skriv hvad jeg skal gøre..! :)
Avatar billede junglensfugle Nybegynder
25. maj 2003 - 23:21 #10
Hvis jeg har det ene... eller det andet..
Avatar billede fathat Nybegynder
25. maj 2003 - 23:25 #11
jamen! hvis du er bag router er der automatisk aktiveret en firewall! og den kan man vist ikke fjerne!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. maj 2003 - 23:31 #12
Jamen så skal du have fortalt din firewall at disse ting gerne må gå igennem muren. Add Messenger og ICQ i firewallen så du kan få lov til at modtage meddelser fra disse. Aner ikke hvad det er du har, men du må have en brugsanvisning eller din hjælpefunktion så du kan få dem åbnet.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 15:41 #13
Lukketid?