Avatar billede andersenit Nybegynder
04. april 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Hente post" syntaks

Håber jeg kan forklare det her på en forståelig måde :)

Jeg skal hente et felt fra en post der ligger i en anden tabel ind i VB koden til en form i Access97. Jeg kan ikke finde ud af syntaksen.
Avatar billede bkp Nybegynder
05. april 1999 - 09:25 #1
Har du prøvet at gå til Filer menuen og vælge at Hente eksterne Data og her vælge importere, derved har du dannet et link til databasen, som du kan bruge i din videre VBA programmering!
Med hjælp fra udtryksgeneratoren, skulle alt nu køre på skinner!
Avatar billede andersenit Nybegynder
05. april 1999 - 10:49 #2
Den 2. tabel ligger i samme fil så jeg behøver ikke importere, men jeg har leget med udtryksgeneratoren og kan stadig ikke finde ud af syntaksen.

Nu prøver jeg lige at beskrive det lidt mere udførligt:

stAppName = "d:\lib\prog" & "\" & CompanyID & "\" & Me![Directory] & "\" & Me![Install Program]

Mit problem er at jeg istedet for integer-en CompanyID vil vise indholdet af et felt fra en anden tabel nemlig:
Company hvor jeg har et felt der også hedder Company.

Syntaksen for dette?

Udtryksgenerator giver mig:
[Company]![Company] men siger så at den ikke kan finde feltet Company

"Goddam company :)"
Avatar billede bkp Nybegynder
05. april 1999 - 11:39 #3
Vil du overskrive feltet CompanyID med Company (de er jo ikke samme typer) eller hvad skal der ske (måske en forspørgsel), måske du skulle sende databasen samt forklaring til salg@bkp.dk, så kan jeg nok bedre forstå hvad du er ude på!
Avatar billede andersenit Nybegynder
05. april 1999 - 19:14 #4
Løsningen var altså at oprette en underformular og så hente data fra den formular med flg. syntaks:
Me![Adresse] = Me![Tabel2 underformular].Form![Adresse]

Jeg takker mange gange!