Avatar billede Shasim Novice
28. november 2000 - 21:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Memory test failed

Hvad er der galt når en pc under opstart kommer med ovenstående fejlmeddellelse, og derefter går i stå? Er det noget af ram\'en der er stået af?
Avatar billede death-moose Nybegynder
28. november 2000 - 21:48 #1
Hmmm....du har vel checket de sidder ordentligt i soklerne ?!?!?

Hehehe..en af mine kammeraters puter ga\' samme meddelese..der var noget kun meget støv i soklerne...ét lille pust - og vupti....

Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 21:51 #2
Computeren gav ikke en del biplyde?
Avatar billede Shasim Novice
28. november 2000 - 22:36 #3
Nej ingen biblyde. Nogle gange kunne kunne vi forsøge at starte windows i fejlsikret tilstand, men det lykkedes ikke. Andre gange blev vi bedt om at genstarte inden vi nåede så langt. Andre gange igen gik computeren helt i stå med det samme, altså ingen mulighed for genstart. Jeg prøvede med trinvis opstart og gik i stå ved indlæsning af nogle .386-filer.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 22:41 #4
Lyder mere som om Windoze ikke har det for godt..
Avatar billede Shasim Novice
28. november 2000 - 22:45 #5
Derfor har jeg skam også formateret skidtet og reinstaleret Windows, for kun at konstatere at samme fejlmeddellelse dukker op på det tidspunkt hvor pc\'en normalt tæller ram.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 22:47 #6
Prøv at nulstille BIOS og se om det hjælper?
Avatar billede Shasim Novice
28. november 2000 - 22:48 #7
og hvordan gør man så det?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 22:50 #8
Du rebooter computeren, trykker DELETE når den starter op (og tæller RAM), og så skal du i BIOS vælge noget der hedder \"Load Setup Defaults\"
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. november 2000 - 23:32 #9
det er tit hvis windows ikke vil starte pga. ram fejl, så hjælper det at gå ind i BIOS og disable External cache, jeg ved at det sløver maskinen men
prøv og se om den så kan starte
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. november 2000 - 09:39 #10
Prøv at gå ind i din BIOS og led efter en menu der hedder ECC Paritet Check eller Paritet Check og ændrer den... Virkede for mig! ;)
Hvis det ikke virker er der ikke andet for end at hive soklerne ud og i igen! Det me at windows ikke har det godt har ikke noget med det at gøre... Under ram optællingen har computeren ikke engang tænkt på om du nu har Windows eller ej... Windows påvirker ikke opstarten før der står \"Starter Windows XX\"... :))
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. november 2000 - 09:41 #11
det kan ske menuen heder noget andet.. det er jo meget forskelligt fra BIOS til BIOS... Bare noget me et paritets check af rammene... og ellers prøv at ændrer menuen \'Power on self test\'...

ElCoolio
Avatar billede rocjen Nybegynder
29. november 2000 - 13:54 #12
Hvis nulstilling af bios gennem biosmenuen ikke virker, kan du også prøve at resette bios. Dette kræver dog at du åbner maskinen og finder en jumper som nulstiller ... kig i manualen til motherboardet for at finde den
Avatar billede tex1 Nybegynder
30. november 2000 - 09:46 #13
Prøv at tage rammen ud og sætte den i et par gange det kan være skidt i soklen eller prøv at rense med video spray da det ikke efterlader nogen hinde men gør det kun med slukket pc
Avatar billede roscoe Nybegynder
30. november 2000 - 09:59 #14
Det er rammen den er gal med. Hvis du har mere end én ramklods på dit bundkort kan du jo prøve at tage dem ud på skift og se om det hjælper... Hvis du kun har en ramklods i puteren så lån en klods af en og se om den virker. Jeg er næsten sikker på, at det er rammen. Det siger jo næsten sig selv.....\"memory test\". Har desuden selv haft problemet, og der var det netop en af ramkredsene der var stået af.

Roscoe