Avatar billede arkey Nybegynder
25. maj 2003 - 14:52 Der er 7 kommentarer

Pludselige vermeproblemer

Jeg har en p4 northwood 1800 cpu, der er clocket til 2200. Den har kørt overclocket længe uden nogen form for problemer på mit Abit TH7-II-motherboard . Men nu er mit chipset begyndt at blive usandsynligt varmt, over 45 grader, hvor det havde en pæn og nydelig temperatur før. Problemerne optræder oftest i forbindelse med grafik (spil). Er der noget at gøre ved det?
Avatar billede pallas Nybegynder
25. maj 2003 - 15:07 #1
Avatar billede iop Nybegynder
25. maj 2003 - 15:09 #2
Sider der en blæser eller køleprofil på dit bundkort?

Er det en blæser kan den være blevet med støvet og derved have lidt problemet med at få blæst noget luft væk.
Det kan også være blæseren/køleprofilen er revet sig lidt løst og ikke sider ordentlig fast på chipsættet. Er det en blæser så tjek lige om den overhoved drejer rundt.
Avatar billede arkey Nybegynder
25. maj 2003 - 15:58 #3
Der sidder en køleprofil på mit chipset. Jeg har flere gange kontrolleret at den sad som den skulle og om den var ren. Det der undrer mig er at den lige pludselig begynder at blive varm.
Avatar billede iop Nybegynder
25. maj 2003 - 19:37 #4
Så er det svært at sige hvad der lige er sket. Du har ikke taget en kabinet blæser ud?
Avatar billede arkey Nybegynder
25. maj 2003 - 19:51 #5
det er kommet pludseligt... Den virkede fint med færre blæsre end nu, så det er ikke fordi den ikke bliver ordentligt kølet.
Avatar billede spt Nybegynder
28. maj 2003 - 18:50 #6
den kan være blevet beskadiget. en gang overophedning og så kan den derefter sagtens opføre sig underligt. intet problem og så er det gratis!!
Avatar billede arkey Nybegynder
28. maj 2003 - 21:03 #7
det er nu et problem at min hardware-monitor begynder at hyle op om alarm hver gang jeg laver noget. Og nej, det er en dum ide at slå den fra, den sidder der vel ikke KUN til nar og grin.