Avatar billede pacifico Nybegynder
28. november 2000 - 20:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvad nu hvis...

...du sad inde med en rigtig god (web)ide som du skal præsentere for en potentiel investor?. Du vil gerne fortælle investoren alt for at underbygge din sag, men samtidig vil du gerne sikre dig at denne investor - eller hans fortrolige ikke bagefter stjal din ide! Hvordan ville du gøre...

Findes der f.eks et \"juridisk gyldigt\" standard dokument af en eller anden art som du kunne skubbe tværs over bordet, få investor til at underskrive og så være \"sikker\" på at vedkommende ville kunne stilles til ansvar hvis han stjal ideen? Eller nævnte noget om den til andre...

På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede hyperactive Nybegynder
28. november 2000 - 20:21 #1
I et så alvorligt tilfælde, ville jeg rådføre mig med en advokat, så du undgår evt. faldgruber.
Avatar billede pacifico Nybegynder
28. november 2000 - 20:26 #2
Jep, det gør vi også - men det hjælper at have viden på forhånd... (og vi har ikke så megen tid indtil mødet...)
Avatar billede rex2 Nybegynder
28. november 2000 - 20:32 #3
Jf. alm. dansk retspleje & aftaleloven kan I sikre jeres koncept ved at få investoren til at underskrive et dokument, hvor I forinden kort hartæller overordnet om konceptet og derefter fortæller, at det sikres således...det bør/skal investoren være indstillet på!

- når det så er sagt, så tro på jeres ide så meget når I møder investoren, at vedkommende er klar over, at ideen kun kan løses med jeres medvirkende! Hermed mener jeg også, at I ikke skal \"sælge ud\" med alle detaljer på første møde...
Avatar billede pacifico Nybegynder
28. november 2000 - 20:54 #4
Nogenlunde godt svar...
har du en ide om hvad der præcist skal stå i et sådan dokument? Eller hvor man får fat i det? Skal man konsultere en advokat som foreslået af hyperactive? En URL hvor man kan få mere at vide?.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
28. november 2000 - 21:03 #5
Der findes en jurabrevkasse på http://www.netvokat.dk/main.asp
Avatar billede rex2 Nybegynder
29. november 2000 - 08:18 #6
- du kan uforpligtende stille spørgsmål til fagfolk på denne adresse:
http://home.worldonline.dk/~ngr/
Avatar billede thomas_thomas Nybegynder
29. november 2000 - 09:29 #7
Hos http://www.Netvokat.dk/main.asp kan du i Jurashoppen købe en hemmelighedsholdelseserklæring netop beregnet til at beskytte den forretningshemmelighed.

Den udfyldelses interaktivt online, og sikrer dig på alle områder. Du behøver således ikke at tænke på at få det hele med. Det er gjort på forhånd af professionelle jurister.
Avatar billede pacifico Nybegynder
29. november 2000 - 10:18 #8
Tak for svarene. Jeg fulgte hyperactive\'s link og fandt ud af det du skriver, 2xthomas inden jeg så dit indlæg. Heraf pointfordelingen...Håber det er ok med jer begge?