Avatar billede bgh Nybegynder
24. maj 2003 - 22:37 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

kompilere under redhat 7.2

jeg har lige installeret linux redhat 7.2, men mit cdrom-drev er aabentbart ikke instaleret korrekt.
naar jeg skriver mount /mnt/cdrom i gnomes terminal faar jeg beskeden: ukendt enhed.
hvordan kompilerer jeg cdrom drevet ind i kernen?
Avatar billede abpdk Nybegynder
24. maj 2003 - 23:08 #1
Med mindre det er et scsi-drev, mener jeg bestemt at det burde være understøttet. Prøv lige at tjekke om ikke der findes et symlink fra /dev/hdb (eller hvor drevet nu sidder!?) til /dev/cdrom (dev/hdb er f.eks. primary-slave).
Avatar billede abpdk Nybegynder
24. maj 2003 - 23:11 #2
Hvis det ikke findes kan du oprette det ved at skrive "ln -s /dev/hdb /dev/cdrom".
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2003 - 23:30 #3
Prøv evt. lig etricket nævnt på:
  http://www.redhat.com/support/resources/gotchas/7.2/
under "CD-ROM fails to mount after install/upgrade to 7.2 ".
Avatar billede bgh Nybegynder
25. maj 2003 - 22:31 #4
Nu har jeg forsoegt alle forslag.
nu faar jeg beskeden : mount : forkert filsystemtype, forkert tilvalg, ugyldig superblok paa cev/cdrom eller for mange monterede filsystemer

??????????!
Avatar billede abpdk Nybegynder
25. maj 2003 - 22:35 #5
Prøv lige med "mount -t iso9960 /dev/cdrom...". Nu er det vel ikke en musik-cd du forsøger at mounte?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2003 - 22:37 #6
Avatar billede abpdk Nybegynder
25. maj 2003 - 22:39 #7
Ja (sorry) :)
Avatar billede bgh Nybegynder
25. maj 2003 - 22:42 #8
ok takker jeg tror jeg deler pointene mellem jer