Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
24. maj 2003 - 22:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ram m.m på grafikkort ?

Newbie questions:
Udover til spil og billedebehandling, hvad er fordelen så ved f.eks at have 64mb ram fremfor 128 på grafikkortet ? - hvis der er nogen. Aflastet de f.eks de alm. ram ? Eller skal man kun tænke i mange ram på grafikortet hvis det er til spil ?

Hvad betyder det når der winXP i egenskaber for mit grafikkort skriver "intigrated RAMDAC" ? - Ja hvad er RAMDAC?

Falder tit over disse betegnelser når jeg kigger på grfikkort, kan nogen forklare mig hvad og hvordan de bruges til!?:
Memory Clock: 444MHz
RAMDAC: 2 x 350MHz
Core Clock: 250MHz

Håber noge forbarmer sig over min håbløse uvidenhed.. ;)

Pft :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 22:47 #1
Hvis du har ram på dit grafikkort, belaster du ikke dine alm. ram. Jo flere ram jo bedre går det når man arbejder med billeder.

Hvis du ikke har grafikkort med ram, så bruger du af dine andre ram, og belaster dem derfor voldsomt i billedbehandling.

Ramdac: Random access memory digital to analog
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2003 - 23:17 #2
Hvis der er separat RAM på dit grafik kort, så bruger grafik-kortet
ikke af din normale RAM. Med shared RAM så skal man trække den RAM
grafik-kortet bruger fra.

Om du har 16, 32, 64 eller 128 MB RAM på grafik-kortet betyder kun noget
for max. opløsning når vi snakker tekst-behandling, email etc..

[og jeg er en af dem der ikke gider læse mikroskopiske bogstaver
bare fordi ens grafik-kort understøtter en kanon-høj opløsning]

Jeg mener at det betyder en hel del til spil, film og den slags
fordi grafik-kortet så laver noget smart. Men det ligger lidt udenfor
mit ekspertise område.
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. maj 2003 - 23:18 #3
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
26. maj 2003 - 19:27 #4
At der f.eks står RAMDAC: 2 x 350MHz er så fordi der er to ramblokke på !?
Og hvad med:
Memory Clock: 444MHz ?
Core Clock: 250MHz ?
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
01. juni 2003 - 01:36 #5
.....
Avatar billede bredker Nybegynder
01. juni 2003 - 01:48 #6
nå en af dem der selv tager point selvom at der er et svar
blaklistet
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
01. juni 2003 - 09:41 #7
Hvad er det for en gang ævl ?
Har ikke engang fået besvaret det ½ af mit spørgsmål. Har tilmed gentaget det resterende og ventet 6 dage for at se om der kom yderlige svar. Der gjorde der ikke, derfor valgte jeg at lukke spørgsmålet selv.

Jeg er normalt ikke nærig mht. points (du kan jeg evt. tjekke op på alle mine andre spørgsmål og se om du sys' det ser sådan ud) og har ingen interesse i at spekulerer i dem.. og da slet ikke for sølle 60 stk. Jeg vurderer bare ikke at jeg klart har fået besvaret mine spørgsmål i denne tråd (no offense til dem der har forsøgt sig - stor tak til dem) hvilket gør at jeg selv lukker og søger svar andet steds.

Lukker og slukker......
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2003 - 15:24 #8
Du har fået svar på nogle af dine spørgsmål !

På den baggrund virker det meget suspekt at du tager alle
pointene selv !!
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
01. juni 2003 - 22:59 #9
Øh ja, men har lavet een samlet tråd med flere spørgsmål.. pointene er jo tilknyttet hele tråden. Kan ikke lukke en tråd der ikke er fuldt besvaret.. og jo, så kunne jeg jo havde ladet den stå åben længere. Men gav det trods alt en chance på 6 dage.

Men sys' admin at det er forgået noget der grænser til snyd, så træk mig de 60 points. -Og giv dem for min skyld til dem der måtte føle sig snydt. Jeg har bare ingen interesse i selv at gøre det, da jeg ikke finder informationer pointene er tilknyttet, fyldestgørende. Det er ikke fordi jeg vil spare 60 points. Kan ikke se hvad min interesse skulle være i at snyde..  Som sagt giver jeg glædeligt mine points væk når jeg får hjælp.... hvilket jeg ofte gør, jeg kommer her tit, så hvorfor skulle jeg skyde mig selv i foden!?

Inden dette bliver en lang diskussion med diverse analyser, så vælger jeg ikke at kommentere denne sag mere... ja undskyld mig følgende kommentar; men jeg gider simpelthen ikke at bruge min tid og energi på de dersens diskussioner udsprunget af smålighed og tyv tror hver man stjæler.
Hvad end admin evt. måtte beslutte, vælger han at gribe ind, så respekterer jeg naturligvis dette.

Mvh
JEM