Avatar billede junglensfugle Nybegynder
24. maj 2003 - 21:01 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Reklame banners på computeren

Ved ikke om man kan kalde det for en virus.. Men jeg ved ikke hvordan man får det væk. Reklamer med "STOP PUP-UPS" - "NET'S TOP 3 LINKS" osv..osv.. er ved at overtage min computer. Hvordan får man dette væk? De er vel kommet efter diverse downloadig's programmer.. Jeg har prøvet med programmer som Ad-aware 6.0 .. men det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Anders.
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 21:04 #1
jeg vil anbefale dig at besøge www.spywarefri.dk og sætte dig grundigt ind i tingene=læse lidt artikler og beskrivelser af programmer.
Med ad aware er du på rette vej, det fandt sikkert en del skidt. prøv nu nogle andre programmer der fra.
jeg prøver lige at se hvad jeg kan finde til dig
c-holst
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 21:08 #2
Har du slået Tjenesten Messenger fra?
Det kommer vel derigennem.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 21:10 #3
Slå messenger fra:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download - Renser for Spyware
Marginalt bedre end Ad-aware.
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 21:10 #4
start fx her
http://spywarefri.dk/software.htm

her er andre gode progs som nok kan hjælpe dig videre
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm
prøv nogle af dem

fx har jeg stor glæde af spywareblaster og ie spyad, som sammen med ad aware holder min i fin stand
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 21:13 #5
slet alle filer i din temp internet files mappe. inden du gør det slår du systemgendannelsen fra(hvis du har det)

Tjek også for virus og trojanere, fx via onlineværktøjen. du har måske mere inde end du regner med
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 21:17 #6
c-holst>>Tror du ikke en reaktion fra spørger var på sin plads, inden vi fortsætter.*S*
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 21:23 #7
jo men nu gik det lige så godt ik...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 21:24 #8
Måske, men det er ikke nogle af disse ting som hjælper spørgeren.

Guard-IE free for 30dage. Den er helt fantastisk effektiv. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#version

Måske skulle du også installere HiJackThis for at få fjernet noget af alt det skrammel:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18.04.2003.

Efterfølgende installere et prg. som:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18.04.2003.
for ikke mere at kunne blive HiJacket.

Kan du ikke selv finde ud af at kigge på loggen fra HiJackThis, så smid en kopi her, og vi er et par stykker som har erfaring i at kigge på disse logfiler.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 21:25 #9
aovergaard>>Mener du jeg er helt på vildspor med Tjenesten Messenger da?
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 21:26 #10
jeg taler kun ud fra egne bitre erfaringer og flere timers interessant scanning på et par computere i min omgangskreds, men det er da for vildt hvad man bliver udsat for når man bare kører ubekymret der ud af
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 21:31 #11
fromsej-> Ja det tror jeg faktisk, noget kunne tyde på en HiJacking her.

a-holst-> Og det er ikke engang løgn, det kan ikke passe at man skal lave alle disse krumspring for at passe på sine ting. Der er ingen der bare kan køre ubekymret derudaf mere.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 21:32 #12
hov der skulle jo stå c-holst og ikke a-holst undskyld holst.
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 21:38 #13
ingen årsag.
den kombination med iespyad, adaware og spywareblaster har jeg selvfølgeligt ikke selv fundet på, men den synes effektiv hvis man fra starten har en ren computer. ud over det bruger jeg avg en firewall og housecall i ny og næ. og så er min adfærd blevet bedre med tiden
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 21:39 #14
Ja og så lige Cookiewall, spywareguard og internet sweeper, så er vi godt kørende.*S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 21:49 #15
Nemlig. Jeg bruger samme prg. som jer cookie dog denne:http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/ Emty temp folders. Fjerner cookies. Derudover kan det fjerne gamle url addresser gamle links mm. Kommer senere på spywarefri, men perhaps har ikke haft tid til at sætte den på endnu, men kan fortælle at den er rigtig god.
Og så lige IE-Spyad samt alle de ting som står i klassifiseret Zone. Det er ikke nok med IE-Spyad.
Browser HiJack Blaster
Startup Monitor er altså heller ikke så ringe at have liggende i baggrunden.
Og så lige tjekke engang i mellem med onlinescannere både mod det ene og andet. Her er Aluria fantastisk effektiv, men det har du jo fundet ud af fromsej.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 22:02 #16
junglensfugle-> hvor er du henne????? mangler respons fra dig.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 22:06 #17
Fuglen er nok fløjet.*G*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 22:29 #18
*G* har jeg forresten givet dig dette link. Overfed side hvis du trænger til et billigt grin. http://www.guld.dk - hvem der bare var Supporter i stedet for Edb-underviser;)
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 22:31 #19
Jeg kender der godt, noget af det skriger til himmelen i al sin dårskab.*GH*
Avatar billede junglensfugle Nybegynder
24. maj 2003 - 23:09 #20
Tak for hjælpen alle.. Jeg prøver mig frem! ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 23:16 #21
velbekommen tak for point:)
Avatar billede sascha Nybegynder
25. maj 2003 - 09:51 #22
Fik de samme popups men hentede ad-aware 6,0 og bruger den hver dag for der samles stadig en masse skidt ;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. maj 2003 - 13:40 #23
sascha-> så skulle du også følge nogle af alle de råd som her er givet.