Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
24. maj 2003 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Driver opdatering af grafikkort

Hejsa.
Kører med et gammelt grafikkort.
Iflg. XP enhedshåndtering er det et:
NVIDIA GeForce2 Ti(Microsoft Coporation) 64mb
Er det for resten et af de der skod MMX kort eller hva'!?

Egenskaber fortæller mig endvidere at det er med Intigrated RAMDAC. -Øh.. hvor meget er det så ? (Er det ikke grafikkortets processor ?)

Jeg har selv ladet win XP pro selv finde kortet og har altså ikke selv installeret drivere på det.
Jeg tænkte på om jeg kunne få noget mere ud af kotet ved at installerer/opdatere producentens drivere.. men er det så f.eks. Creative jeg skal finde driveren ved eller er det NVIDIA chipsættet jeg skal opgraderer.. eller begge dele eller kan jeg alligevel ikke få mere ud af det gamle kort? (
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2003 - 15:34 #1
Du skal downloade NVIDIA drivere.
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede c-holst Novice
24. maj 2003 - 16:59 #2
ti står for titanium, og er ikke et skodkort men noget af det ypperste da kom frem, nu er det selvfølgeligt noget bedaget, men der må stadig karakteriseres som anvendeligt hvis du ikke stiller de vildeste krav til grafikken i spil. faktisk klarer ret mange sig med mindre end det.
Når du har hentet driveren fra nvidia skal du hvis du kan under tilføj fjern programmer fjerne den gamle driver.
hvis du gerne vil have et af de der skod-mx kort bytter jeg gerne lige over.
men se lige her hvordan dit kort yder
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/10/01/4636588.
på sitet kan du nok finde mere info, men det var hvad jeg havde tid til lige nu. Se fx at et ældre geforce 3 ti 200 yder mere end et nyere geforce 4mx440
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
24. maj 2003 - 20:00 #3
Takker for tilbagemeldingerne begge to :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2003 - 20:36 #4
Takker for point :-)