Avatar billede mansk Nybegynder
24. maj 2003 - 14:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Inventor 5/6 giver problemer

Jeg har et problem med Autodesk Inventor, både version 5 og version 6. Problemet er, at efter en af dem er blevet installeret - "crasher" computeren fuldstændig. Umiidelbart ser det ud til at Inventor kan smadre en hardisk på meget kort tid.

Det startede med at jeg installerede en 30 dages prøveversion af Inventor 5 på en 800 MHz Duron(26 grader Idle), 256 mb ram, 2 x 4,3 gb harddiske, TNT2 16 mb grafikkort.
Det resulterede i at computeren blev vanvittig ustabil, selv når Inventor ikke var åbent og aktiv. Den genstartede og frøs hele tiden - til sidst var den næsten umulig at starte op. Den havde store problemer med at "Detecte" c- drevet i bios.
Jeg byttede de to harddiske om og installerede XP Pro på ny og computeren kørte uden problemer, indtil i dag - hvor en 30 dages prøveversion af Inventor 6 blev installeret - så startede alle problemerne på ny... Nogle der har oplevet noget lignende??? Eller nogen der har en idé til hvad der kan være sket eller hvad der sker med computeren når Inventor bliver installeret?
Avatar billede snebolle Nybegynder
25. maj 2003 - 16:18 #1
Når vi snakker om Inventor 5 ved jeg godt hvad problemet er. Er nok det samme med version 6.

Problemet kommer når man installere den Internet Explorer som ligger på cd´en som den siger skal installeres. Det er kun en Engelsk version så derfor bliver der konflikter i mellem dansk og engelsk.

Derfor opdatere din Internet Explorer til den nyeste version uden at bruge cd´en. Og undlade at installerer det fra cdén.

Mvh René
Avatar billede mansk Nybegynder
26. maj 2003 - 14:16 #2
Jeg undlod at installere IE 6.0 og den blev installeret på en XP Pro engelsk version... Det skulle jeg måske have nævnt fra starten...
Avatar billede snebolle Nybegynder
26. maj 2003 - 18:12 #3
Nu kan jeg kun snakke om Inventor 5. Der jeg læste til Produktionsteknolog prøve flere fra min klasse at installere den demo cd. Og det fik præcis samme slags ting som dig med at computer slet ikke kunne kører mere.
Jeg var bare sikker på at Explorer var problemet men det er det måske ikke.

Skriv din e-mail så skal jeg hjælpe dig.
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
23. juni 2003 - 08:52 #4
Der er lige nogle flere ting du skal være opmærksom på når du installere Inventor. Det er ret vigtigt at du installere Inventor, på den lorkale bruger. Brugeren skal have admin. rettigheder, så Inventor kan skrive i registreringsdatabasen. En anden ting der kan drille er C-dilla låsen, den der styrer din licens. Nogle gange kan det være en rigtig god ide at installere den igen, hvis du/I har problemer med at starte programmet. Patchen kan hentes på Autodesk.com - under support og drivers and downloads.

Men vær meget opmærksom på det med rettighederne.
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
23. juni 2003 - 09:05 #5
Sorry... Nu fik jeg lige læst din beskrivelse af din computer. Jeg tror faktisk at det er dit skærmkort. Jeg har selv testet en del skærmkort med Inventor 5 og 6. Problemet var at tnt kortet ikke er supporteret i Inventor og at det er et spillekort der ikke kan køre rigtig OpenGL som Inventor kræver.

Prøv at skifte kortet til min. en Gforce type 3 og opefter. (Du kan selfølgelig også skifte til en rigtigt prof. kort, men jeg regner med at du bare vil prøve Inventor)

Bare et godt råd. Din computer er god nok til små streget, men den er underdeminsioneret til Inventor, så du skal nok regne med at den trækker streger og andet ballade :)
Avatar billede snebolle Nybegynder
23. juni 2003 - 19:52 #6
Så bare går over til SolidWorks den kan nemt køre på din computer. Har lavet afgangsprojekt på en 550 MHz, 192 ram og 16 MB grafikkort i SolidWorks 2001.

Jeg arbejder selv med Inventor til daglig og den kræver noget mere.. Det er næsten også samme måde at arbejde på.