Avatar billede webexp Nybegynder
24. maj 2003 - 01:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redirect browser type

Jeg har et problem med at min side ikke kan ses i netscape og mozilla fordi der er en transperant iframe og det understøtter netscape åbenbart ikke

Så mit ønsker er at jeg evt kunne få noget hjælp til at lave et script der kan redirecte til en anden side hvis man ikke har ie 5.5 og op efter så skal de sendes vidre til en anden side er der en der kan hjælpe mig med det

Hilsen Webexp
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. maj 2003 - 09:31 #1
var allowed = navigator.platform == "Win32" && navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" && parseFloat(navigator.appVersion) >= 4;

if (!allowed) {
  document.location.href='http://www.domain.dk/nyside.html';
}
Avatar billede fangel Nybegynder
24. maj 2003 - 09:50 #2
havde du så overvejet at kode det så man rent faktisk kune se den i mozilla...

prøv at køre din side igennem http://validator.w3.org... når denne ikke kommer med fejl mere, så burde alle kunne se siden rimeligt ens (IE lever ikke HELT op til standarderne, men NÆSTEN)

Morten
Avatar billede webexp Nybegynder
24. maj 2003 - 12:08 #3
adressen til siden er www.webexp.lir.dk så kunne i måske se hvad der kan laves om for at den virker i alle browsere
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2003 - 12:12 #4
gør som dea_pg skriver -- og undgå de mest basale fejl, som f.eks.

Fatal Error: No DOCTYPE specified!
Avatar billede webexp Nybegynder
24. maj 2003 - 12:17 #5
ja hvad betyder der og hvad skal jeg gøre for at rette det
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2003 - 12:22 #6
Start med:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

-- så vil validatoren gerne validere ...

-- så kan vi jo arbejde videre derfra ;O)
Avatar billede webexp Nybegynder
13. juni 2003 - 00:06 #7
je ghar besluttet at lade det ligge da jeg ikke kan se hvad der er galt
Avatar billede webexp Nybegynder
13. juni 2003 - 11:17 #8
jeg lukker dette spm
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. juni 2003 - 11:19 #9
Hvorfor afviser du mit svar? Det var ganske korrekt ift. sp.
Avatar billede ebbe Nybegynder
27. august 2003 - 15:00 #10
Jeg vil gerne give pelkjaer point - det var lige det jeg stod og skulle bruge her og nu