Avatar billede icelands_ Nybegynder
23. maj 2003 - 22:50 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Køler til P4 3,06

Min P4 larmer som en jet jager, det er direkte uudholdeligt, jeg har været nede i computerbutikken, hvor de prøvede at sammenligne støjen fra en silent viking køler, men der var ikke stor forskel - det var den bedste lydløse køler de havde - er der nogen der kan foreslå en god low noise køler?
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 22:52 #1
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 22:53 #2
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 23:01 #3
eller hvis du har plads: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1030&page=1
med en 60/80/92mm blæser på... så er du godt kølet... men den er ret tung...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. maj 2003 - 23:01 #4
Hvor meget er 19dB? 12dB er det ikke så man "ikke kan høre det"?
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 23:04 #5
19db... meget lavt for en blæser... har 4x21db i mit kabinet, og det kan jeg sove i samme rum med...
det kan høres, men det er ikke voldsomt på nogen måde....
hvis du skal ned på 12db, skal du har en god heatsink.. ex den jeg linkede til.. og så måske en 80mm 12db blæser...
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 23:07 #6
exp-ralle -> troede du var icelands_.... er lidt træt... men jeg mener grænsen for normal baggrundsstøj ligger ved de 10db eller så noget...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
23. maj 2003 - 23:34 #7
ok... tror også jeg skal have mig en lownoise blæser i stedet for min retail... så kan jeg måske sove og have computer i samme rum :D

Godnat!
Avatar billede granhof Nybegynder
23. maj 2003 - 23:38 #8
Vælg en zalman køler hos studiedata.. de er de bedste og mest lydløse
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 23:58 #9
granhof -> zalmans "larmer" fra <20db mens MIST Black Silence er på 19db.... det bedste er ikke zalman, men at bygge sin egen ud af en kobber heatsink og en kvalitetsblæser....
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 23:59 #10
ups 20<
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
24. maj 2003 - 00:54 #11
Har en mist selv, til min VARMENDE amd, denne larmer 19 db og overdøves faktisk af den lille køler på mit bundkort, desuden holder den cpu'en nede på en pæn temp (for en amd) så hvorfor skulle mist til Pentium 4 ikke også lige være sagen??

12 db er ikke ret meget, forbered dig på at dit grafikkort og blæseren i din strømforsyning lige pludseligt larmer A H til ;)

HIlsen Peder
Avatar billede tobias28 Praktikant
24. maj 2003 - 09:12 #12
får selv denne i dag http://www.multitech.dk/edbvis.asp?id=CPU958

skriver lige hvordan den er når den er installeret!
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
24. maj 2003 - 09:20 #13
jeg bruger en mist 19db på en p4 2.5 og den er max najs. kan kun anbefales. det er så vigtigt med papst når man skal sove sammen med den.. hehe
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
24. maj 2003 - 10:17 #14
Kan godt være jeg spørg dumt... men hvad er papst?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
24. maj 2003 - 10:26 #15
tysk superkvalitets low noise industriblæser. -det eneste der virker hvis man har sarte ører..
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
24. maj 2003 - 10:28 #16
Er der da papst på en MIST Silent Twin eller hvad er det for en i mener når i siger mist?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
24. maj 2003 - 10:37 #17
det er der ja
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
24. maj 2003 - 10:41 #18
K... tror du godt jeg kan bruge sådan en dejlig lydløs sag der på min 2,66GHZ CPU...? Kunne nemlig godt tænke mig noget mindre støj!
Avatar billede icelands_ Nybegynder
24. maj 2003 - 20:43 #19
Tusind tak for det chalde - den ser både lydsvag ud og er utrolig billig, så den bestiller jeg med det samme :-)

exp-ralle - det ser også ud til det er den du skal have - 12dB udgaven er kun for processorer under 2,6 Ghz, men 19dB er jo også rigtigt godt.
Avatar billede chalde Seniormester
25. maj 2003 - 12:04 #20
velbekomme.. god fornøjelse, og tak for point...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
25. maj 2003 - 12:33 #21
Jeg siger da også tak for hjælpen selvom det ikke var mit spm :D :D