Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 16:41 Der er 15 kommentarer

Speed Stream 3010

Jeg har et temmelig dumt problem.
Jeg er i besiddelse af et Speed Sream 3010(ATM25), med en forbindelse på 2 Mbit. Når jeg tænder for min computer og mit netværkskabel sidder forbundet fra modem til PC fortæller PC\'en mig at driveren ikke er loadet. Tager jeg stikket ud og tænder for PC\'en og derefter sætter det i igen virker det fint. Problemet opstår kun hvis jeg har haft slukket for PC\'en. Jeg kan både resette og genstarte PC\'en mens stikket sidder i og PC\'en virker fint. Netexpres-eksperter og andre har forsøgt sig, men uden held.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2000 - 16:49 #1
Lyder underligt.
Har du evt. prøver med frisk windows install?
(Windows har det med og fucke op i drivere)
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 16:58 #2
Ja. Jeg har endda både kørt Fdisk, formateret og geninstalleret win98. Installeret Asus 4in1 drivere nyeste version. Og selv med denne rækkefølge har det været umuligt. Jeg har et netværkskort siddende i også men det havde jeg pillet ud da jeg begyndte forfra. Så det eneste jeg havde siddende i var ATM25-kortet og mit AGP ATI Rage 8MB, hvilket jo er nødvendigt.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2000 - 17:23 #3
Ja,
hmm
Nyeste drivers?
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 17:27 #4
Hvilke tænker du på. Jeg har hentet den eneste der nogensinde har været inde på opasia.dk. Hvis der findes andre og nyere jeg ikke kender til vil jeg da meget gerne hører om dem.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2000 - 17:44 #5
hmm okay.
Det er nok heller ikke kablet.
Heller ik Windows, eller driverne...
Måske et \"defekt\" modem/kabel?
Har du prøvet og flytte selve kortet?
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 17:50 #6
Jeg har allerede prøvet samtlige PCI-Slots og kørt installation forfra. Men resultatet er hele tiden det samme.
Avatar billede jimsim Nybegynder
28. november 2000 - 17:54 #7
Og du har installeret kortet korekt, tænkter på nej...nej...nej de rigtigge steder...
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 17:58 #8
Jeg forstår ikke spørgsmålet
Avatar billede jimsim Nybegynder
28. november 2000 - 18:01 #9
Har hørt lidt rygter om at hvis man ikke, siger nej til de forskellige \"genstart\" ved slutningen af installation af kortet, kan der opstå fejl... men ved ikke lige om det skulle være ligesom din.
Det står i manualen(den grønne folder) til kortet hvornår du skal sige ja og nej til \"genstart\".
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 18:07 #10
Den har jeg fulgt til punkt og prikke. Ellers var jeg jo ikke i stand til at kommunikerer med dig nu. Problemet opstår kun når min PC har været slukket. Når jeg tænder for PC\'en og stikket sidder i, er problemet der. Når jeg tænder for PC\'en og stikket ikke sidder i, men sættes i lige efter at BIOS er kørt,ja,så virker det hele fint.
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 18:11 #11
Det vil næsten værer nemmere hvis vi mailede privat. : tctommy@mail.tele.dk.
Vi kan jo bare lægge svaret her ind, hvis vi finder en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 21:36 #12
Bios er opdateret, Nyeste driver er installeret, Netkor ej defekt? , Ingen konfligter i konfigurationen? Modem konfigureret korrekt?
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 21:45 #13
Jeg alle fulgt alle de indstruktioner der måtte være, og jeg har hentet den nyeste bios fra deres ftp-server. Angående nyeste driver har jeg kun fundet én. og det er den der ligger til rådighed inde på opasia.dk- via kundeservice. Jeg har ikke set andre. Netkortet må vel fungerer korrekt da jeg er i stand til at være online her. Og der er heller ingen synlige konflikter. Udefra set ser det hele rigtigt ud.
Avatar billede runee Nybegynder
05. december 2000 - 11:14 #14
Jeg har det samme problem som dig. Jeg har kortet installeret i en Winodws NT 4.0 maskine.

Jeg har heller ikke kunne få nogen løsning. Men genstarter jeg maskinen med strøm på modemmet, får jeg en fejl. Forsøger jeg at installere driveren til kortet med strøm på modemet får jeg en fejl. Alt kører fint, hvis genstart er uden strøm på modemmet. Heldigvis står denne maskine altid tændt som proxy, så det er ikke noget problem for mig.

Avatar billede zondo Nybegynder
26. februar 2001 - 22:36 #15
Kunne det tænkes at I havde et motherboard med via chipsæt..!!!!