Avatar billede simonp Nybegynder
23. maj 2003 - 20:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

grafikkort problem?

Halløjsa!
Jeg har fået mig et besynderligt problem. Min skærm går efter er kort glim af en blå skærm med en masse hvis skrift( 1 sek. ),pludselig ud, og det lyder som om computeren går i standby og er helt død. Hvis man starter den umiddelbart efter går der ikke lang tid igen før den igen går ud, hvorimod hvis man venter lidt, går der som regel længere tid før den går ud.
Min første tanke var at der var noget i vejen med min skærm, så jeg har lånt en kammerats. Det gik også fint i en måneds tid, men nu er den begyndt igen at gå ud!
Nogen foreslag hvad der kan være galt???

peace
Sp
Avatar billede dragen Nybegynder
23. maj 2003 - 20:44 #1
Det lyder meget rigtigt som et grafikkort-problem. Har du mulighed for at prøve et andet?
Avatar billede dragen Nybegynder
23. maj 2003 - 20:45 #2
Har du prøvet at ryste med din computer mens den er tændt og se om den gør det?
Avatar billede zipolo Nybegynder
23. maj 2003 - 21:04 #3
du kunne jo købe dig et "billigt" grafikkort og se om det samme sker!
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 21:32 #4
dragen -> Øhh.. hvis du ryster computer mens den er tændt har du gode muligheder for at smadre harddisk.. MEGET dårlig idé...

simonp -> Hvad består din comp ellers af? cpu, bundkort, hvilket grafikkort osv....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2003 - 00:11 #5
For mig lyder det mere som et varme problem. Prøv lige at checke din bios lige efter det er sket og se om ikke temperaturerne står herinde. Skriv dem her.
Avatar billede simonp Nybegynder
24. maj 2003 - 19:01 #6
hmmm. varme problem.... min standard køler til selve computeren, ( der er ingen køler på mit grafikkort ) har det med ikke altid lige at starte, men troede ikke det havde den store betydning! Hvor i Biosen kan jeg tjekke temp.?
Avatar billede chalde Seniormester
25. maj 2003 - 14:39 #7
som regel er det under pc health...

køleren(blæseren) er en meget vital del af din comp.. hvis denne ikke starter, betyder det overophedning...
overvej at skifte den ud..
Avatar billede simonp Nybegynder
25. maj 2003 - 17:43 #8
det er ikke et varme problem, har taget siden af mit kabinet, men den går stadig ud, selvom den ikke er varm.
Avatar billede chalde Seniormester
26. maj 2003 - 12:51 #9
men hvis din blæser ikke kører, hjælper det ikke og tage kabinetsiden af...