Avatar billede mike@work Praktikant
23. maj 2003 - 15:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Søgning i PDF

Jeg har brug for en funktion som kan åben en PDF i klar tekst, så det er muligt at søge i denne.

Muligvis er det nødvendigt med et com-objekt, men jeg hører meget gerne fra folk der har klaret den uden.

Jeg er klarover at ASP.net har noget PDF håndtering indbygget, men det kan I glemme - Det SKAL være asp.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 19:43 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt vil du faktisk to ting. Du vil konvertere pdf til klart  tekst og du vil kunne søge i dine pdf dokumenter. Begge ting kan lade sig gøre.

Med Microsoft Index server, kan du indexisere dine drev og dermed lave fritekst søgning i alle dine dokumenter, også pdf.

Hvis du ønsker pdf konverteret til f.eks. word. kan dette gøres med programmet omnipage pro version 11 og frem (fås nu i ver 12) der foretages en slags slektronisk scanning, og dokumentet konverteres. Det konverterede dokument kan selvfølgelig også indexiseres af MS index server
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. maj 2003 - 19:43 #2
Insex serveren arbejder sammen med IIS og kan sagtens køres via asp (hvis den ikke allerede benyttes asp)
Avatar billede hossein Nybegynder
23. maj 2003 - 20:47 #3
Du skal bruge Index server, kig her:
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=6210&lngWId=4
De henviste linker er død, men du kan stadigvæk finde komponenter på adobe siten.
Avatar billede mike@work Praktikant
27. maj 2003 - 16:34 #4
Kanon - Index serveren er absolut en mulighed - Andre ?

Hvis man skal bruge com-objekter, hvilket kan i så anbefale ?
Avatar billede mike@work Praktikant
27. maj 2003 - 16:35 #5
Til buffer: Ang. omnipage pro - Det skal være noget der forgår gennem webserveren 100% - Så jeg skal kunne tilgå det via server.createobject