Avatar billede plentyotoole Nybegynder
23. maj 2003 - 15:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Infrarød netkort

Jeg overvejer at købe et infrarød netkort som skal kunne kobles til en usb-port. Jeg ved bare ikke hvad der er godt. Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede skaw Nybegynder
23. maj 2003 - 16:06 #1
har prøvet mellem stationær og en bærbar det er ubrugelig til at flytte
data med det er lige så hurtig med en floppydisk
Avatar billede skaw Nybegynder
23. maj 2003 - 16:07 #2
andre der har en bedre erfaring
Avatar billede kenp Novice
23. maj 2003 - 20:51 #3
skaw -> du har ret det er forlangsomt, men det kan flytte data i den hastighed som svare til en ISDN forbindelse, ulempen er jo at de skal stå inden for meget kort afstand!

men det ene til usb er lige så godt som det andet så det er lige gyldigt køb noget du kan holde ud at se på!
Avatar billede renehinsch Praktikant
23. maj 2003 - 23:16 #4
Jeg benytter en SigmaTel USB-IrDA dongle. Virker fint med Win XP. Bruger den mellem min Desktop og Nokia 6310i og mellem desktop og laptop. Det er fint til ad-hoc datatransmission. Men ikke til fx. backup.

Uddrag fra standarden: www.irda.org
Characteristics of Physical IrDA Data Signaling

Range: Continuous operation from contact to at least 1 meter (typically 2 meters can be reached). A low power version relaxes the range objective for operation from contact through at least 20 cm between low power devices and 30 cm between low power and standard power devices. This implementation affords 10 times less power consumption. These parameters are termed the required maximum ranges by certain classes of IrDA featured devices and sets the end user expectation for discovery, recognition and performance.
Bi-directional communication is the basis of all specifications
Data transmission from 9600 b/s with primary speed/cost steps of 115 kb/s and maximum speed up to 4 Mb/s
Data packets are protected using a CRC (CRC-16 for speeds up to 1.152Mb/s and CRC-32 at 4 Mb/s).
Avatar billede plentyotoole Nybegynder
24. maj 2003 - 23:13 #5
Ok.. Tak for det
Avatar billede kenp Novice
25. maj 2003 - 10:06 #6
plentyotoole -> du er hermed anmeldt!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2003 - 18:28 #7
plentyotool => du bedes komme med en rigtig god forklaring på hvorfor du tager points igen, efter du har fået svar på dit spørgsmål.

Rkhdk /CoAdmin
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 19:02 #8
plentyotool -> Du bedes komme med noget respons inden den 29. Maj, ellers betragt dette som 3. og sidste advarsel.

Rkhdk/CoAdmin